Cari Blog Ini

Jumaat, 20 Oktober 2017

Ubat Duphaston

Medicine Overview of Duphaston Tablet

Uses of Duphaston Tablet
Duphaston 10mg Tablet is used in infertility, endometriosis and hormone replacement therapy.
It is also used in the maintenance of early pregnancy with unexplained miscarriages.
Side effects of Duphaston Tablet
Common
Edema, Abdominal bloating, Anxiety, Irritability, Depression, Muscle pain.

Take this medicine in the dose and duration as advised by your doctor. Swallow it as a whole. Do not chew, crush or break it. It can be taken with or without food, but it is better to take Duphaston 10mg Tablet at a fixed time.





Hari ni Jumaat, 20.10.2017. Sejak consume ubat ni dari 10.10.2017 aku perasan perubahan pada berat dan perut aku. (nangis). Dah la memang boroi kan. Seluar aku mostly sendat dan ketat pada bahagian pinggang, meaning perut tu kembung sangat. 10 hari dengan nafsu makan membuak mempercepatkan lagi penampakan perut tu. Bayangkan seluar kerja sampai tak mampu nak zip, mujur baju labuh. Haha memang nak kena pergi tempah buat uniform baru. 

Satu lagi kerisauan aku... aku consume ubat ni tak tentu masa. Sekejap pukul 9.30pagi, sekejap 10.30pagi. Macam hari ni terus lupa nak makan. Tengahari baru teringat nak makan.

Masalah cramp perut, sakit bawah perut dekat ari-ari kanan pula hari ni. Kalau ikut tarikh period lagi 6 hari. Baca blog petanda sakit bawah perut ni mungkin gangguan hormon atau proses ovulasi. Hopefully lah ada baby dalam perut ni. Currently timbangan berat adalah 68kg.

Semoga berhasil perngorbanan mommy. Berdebar nak tunggu 2 Nov ni.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...