Cari Blog Ini

Rabu, 29 Oktober 2008

Apa aku nak buat dengan benda ini?



Bersinar tak? Sakit tak mata korang?

Aku pernah meminati rama-rama. Sangat suka dengan apa jua barang berbentuk rama-rama. Gila dengan icon rama-rama. Pernah menyimpan cita-cita nak buat tatoo rama-rama atas bahu atau punggung macam Mariah Carey. Tapi itu dulu. Lepas banyak orang mengandaikan rama-rama itu sinonim dengan perempuan murahan. Bodoh! Otak cetek! Sekarang aku tak beria sangat kalau nampak barangan berbentuk rama-rama.



Ini antara koleksi terawal aku. Jam ini masih boleh digunakan lagi, cuma ia berdebu sebab tuan jam ini pemalas. Malas nak lap debu-debu itu.

Ini sebahagian barang-barang yang terkini.


Nak kata banyak tu tak adalah, tapi aku ada lah koleksi rama-rama. Ada yang orang hadiahkan, ada yang beli sendiri. Jangan tak tahu, setengah orang kenal aku dengan nickname Butterfly dulu. Even sekarangpun kalau aku perkenalkan diri sebagai Syima orang tetap kenal Butterfly dari Syima.

Last year Chenta hadiahkan satu brooch sempena hari jadi aku. Tapi sampai sekarang aku tak berkesempatan nak pakai brooch tu. Brooch yang mana? Brooch rama-rama warna biru tu lah. Korang tengoklah, hampir sebesar tapak tangan aku.
Nak cucuk kat mana? Ni atleast jadi pin cucuk pada selendang ke kan?



Korang ada idea?

5 ulasan:

  1. weh, sapa kata rama2 related ngan pompuan murahan. sapa yang kata tu yang murahan sbnrnya. ahhahaahhahah

    ko tatau nk letak kat mana brooch beso gedabak tu.tak mau bg kat aku jer. aku tau le mana nak letak. ahahhahahah

    BalasPadam
  2. izan ~ macam bodoh je sapa yang cop rama-rama macam tu. itu kan simbolik kepada kelembutan dan kecantikan...

    mana bley bagi kat ko senang2 je brooch tu. orang kasi kat aku, macam tak sopan bagi kat orang lain pulak

    BalasPadam
  3. ceh berebut...ape susah letak kat muzium jer...huhuuh..

    BalasPadam
  4. lawak arr reha ni. jom la berebut skali... hahahahahahhaha

    BalasPadam
  5. koleksi syima semuanya cantik2 tawww...

    biarlah org kata apapun...yang penting syima happy ok.

    :)

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...