Cari Blog Ini

Rabu, 11 Februari 2009

Dey phari-ya, please show some gratitude!

Maaf kerana tajuk post ini tiada kaitan dengan penceritaan. Sila abaikan.

Kalau kamu adalah bos atau mengetuai sesuatu kumpulan, antara semua yang tersenarai ini siapa yang akan kamu pilih untuk bekerja dengan kamu?
  • yang cantik dan manis berbicara tapi tak tahu buat kerja (zero knowledge)

  • yang manis berbicara tapi makeup bercapuk dan kerjanya seperti melepaskan batuk di tangga

  • yang gemuk dan mulut berpuaka tetapi kerja SUPERB!

  • yang gemuk dan lembab tapi boleh buat kerja (lambat pick-up)

  • talam dua muka yang manis berbicara dan tahap kerja yang memuaskan

Sila nyatakan mengapa kamu membuat pilihan tersebut?


Notakaki: Manis berbicara bermaksud mengampu tahap guna air-cond dah.

8 ulasan:

  1. saya pilih jawapan c! sebab...mulut puaka memang bleh membuatkan keje berjalan dengan lancar...

    walaupun orang sekeliling kene tadah telinga je dengar ulasan mulut berpuaka itu...

    pedulik hape kan?

    BalasPadam
  2. akak pilih C! yup..dgn mulut puaka tu la..buatkan semua org takut..dan terus buat kerja! tak dak org buleh pijak2..main2!

    BalasPadam
  3. Aku pilih yang gemuk dan mulut berpuaka tetapi kerja SUPERB!..kenapa?..sebab biar la mulut dia cam tu..at least dia staright to the point..dari yang bermuka2..kutuk belakang..yang penting keje jalan..tak kisah mulut dia cam mana pon..memang la cam sakit ati..tapi keje tip top ok pe..

    BalasPadam
  4. mana ek nak pilih? boleh saya ubah sikit pilihan.. (hehe. saja je cikgu ni). Kalau sayalah.. saya mau pilih mereka yang mau cuba lakukan yang terbaik. Dia adalah apa yang diri dia ada seadanya (baik segi tuturbicara..)tapi sentiasa berusaha sebaik mungkin untuk memajukan diri dan organisasi..

    BalasPadam
  5. as, kak yong, huda

    hahaha aku setuju juga korang pilih mulut puaka itu. sebab manusia ni selagi tak kena ketuk, tak jalan keje... tambah2 lagi orang kerajaan.

    cikgu rashid

    sememangnya hati cikgu adalah baik. sebab cikgu ialah seorang pendidik. takkan pendidik perlu berperangai mcm sy yang asyik nak fire orang aje.

    tapi cikgu, berapa peratus yang ada perasaan ingin berusaha untuk jadi lebih baik? siapa mau jawab?

    BalasPadam
  6. saya pilih A
    sebabnya.. sah sah saya yg kene buat keje.. so baik la cuci mata sambil buat keje.. kalau nasib baik bende lain pun leh cuci

    BalasPadam
  7. yang gemuk dan mulut berpuaka tapi kerja superb..ya saya mesti pilih!!hehe

    BalasPadam
  8. saya jua memlilih c sebab x kira la saiz badan besa gorilla skalipun, dan mulut cam hampeh, kalo keje die bagus..then bebaloi..sbb, pedulik ar die camne,janji keje tu siap..hehe.tq

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...