Instagram Shots

Isnin, 14 September 2009

Fuyoo... besarnya!

Venue: Pasar Ramadhan Ijok

Ini bukan sebarang besar. Besarnya benda itu bukan sesuatu yang melucahkan. Tapi memang besar dan padat. Cerita pasal "dia" dah banyak aku jumpa dalam blog sana sini tapi tak berkesempatan untuk mencuba sendiri.

Hari ini sangat kebetulan aku ada tugasan pemeriksaan tanda harga di Pasar Ramadhan di Ijok. Dalam dok jalan-jalan tu aku tengok booth ni dikerumuni orang. Fuh!! Memang besar dan banyak!!

Ini dia NASI AMBENG!! Ya, aku nak bercerita tentang makanan saja.



NASI ambang atau disebut nasi ambeng boleh dianggap antara menu masyarakat Jawa paling popular. Ia hidangan nasi mengandungi pelbagai lauk seperti ayam goreng atau masak kicap, ikan kering, sambal goreng, mi atau bihun goreng, serunding kelapa dan tempe goreng.

Walaupun aku tidak berpuasa hari ini, bukan bermakna aku boleh makan terang-terang atau menyorok-nyorok. Aku pun turut ala-ala berpuasa. Terliur tengok lauk-lauk untuk nasi ambeng ini.




Jenuh aku tengok kakak ini membungkusnya. Mai sebungkus kak!!




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...