Cari Blog Ini

Ahad, 6 September 2009

Kena tangkap basah di bulan Ramadhan


Semalam aku buat kerja gila, berbuka puasa di suatu tempat yang lebih dari 2 marhalah. Tapi aku tak larat nak story -mori lagi.

Malam- 12.01am

Masuk bilik, basuh kaki. Lampu bilik dah tutup. Selimut ditarik sebab kesejukan. Baca doa tidur dan terus terlelap.

Pukul 2.50am tadi aku terima panggilan, tapi dihujung sana tiada suara esakan atau tangisan. Orang tu cakap dia kena cekup. Dan dia sedang mengarah ke balai polis seterusnya ke Jab. Agama untuk ditahan sehingga ada yang menjamin dia.

"Astagfirullah!" Aku tak tau nak cakap apa. Aku kesian tapi apa kuasa aku nak lepaskan dia?

Selama aku kenal dia, aku tau dia takkan buat perkara-perkara nasty begitu. Ini mesti orang set-up. Tunggu cerita dari dia nanti.

And until now, dia masih belum dilepaskan. Orang Jab. Agama pun main tarik tali, bila orang dah ada untuk jamin, mereka pula keluar sana sini. Aduhai....







Syimalicious: Mesti hangpa ingat aku kena tangkap basah kan?

15 ulasan:

  1. sangka baik lah kita.. sesama mausia!
    aku nak amalkan sangka baik!!!

    BalasPadam
  2. err kami tak kata pun ko yg kena tgkap Syima kan kan kan..
    adeh apa jadi seterusnya. jangan la buat banyak episod huhu.
    Dah kena baru tau langit tinggi rendah kan.

    BalasPadam
  3. aslina
    uishh... mana boleh habaq kat sini.. kantoi la..


    en boneka
    apa ni?? aku tak de niat pun nak mengaibkan orang.. kan aku masih bersangka baik....


    zan-xray
    ni bukan cerita aku... kena lah ada episod... tp td dia bagi tau dia dh dilepaskan dalam pukul 1.30pm td.. tunggu untuk dibicarakan pulak...

    BalasPadam
  4. sapa?mcm mane dia kene cekup?sape yang buat dia sampai dia kene cekup?dia duk mane sampai kene cekup?kene cekup dgn sape?
    syima...pat cerita

    BalasPadam
  5. huhuh melenting lak akak syima nie! aku sikit pown xde niat apa2 keluar stament camtu hahaha..

    ah ada sorang lagi nama syima! keke..

    sapa nie kena tangkap basah nie!?

    BalasPadam
  6. uiks...idaknya ingat kamu gitu. kena la positive thinking sesama manusia..:-)

    BalasPadam
  7. tu la...kene pandai cover line..keke

    budak teluk intan ka?

    BalasPadam
  8. aduh... lagumana leh jd ni... org pi terawih dia pi mana???

    BalasPadam
  9. salam..
    pssstt...jng duduk brdua2an yer... pasal kes tue.. hanya dia dan Allah sj yg tau...
    klu betul da org set up..adoii sian..

    BalasPadam
  10. aduhai siannya klau betul kena trapped..hmm..dugaan bln puasakan

    BalasPadam
  11. Jabatan Agama pun satu...boleh tak sebelum nampak diaorang berdua-duaan tegur dulu...takpun bg nasihat je. kadang2 org yg tangkap tu sronok...ceh! (EMOSI...EMOSI)

    BalasPadam
  12. kesian plak kat dia if ader org set up kan dia..tapi, something happened tu ader hikmah nye..

    about tmpat makan2..the list:

    1. Boraombak or Bora asmara
    2. Hilton hotel (kena try oyster dia..sedapppp~!)
    3. Chicken rice bkt bintang
    4. Cheng Ho
    5. Chillis / TGI Fridays..

    kalau nak ikutkan..bnyk lg..
    selamat berbuka dear~!

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...