Cari Blog Ini

Sabtu, 21 November 2009

Customer Service TM Kuala Selangor ~ HAMPEH!!


Ok, menatang ni dah lama offer kan? Cuma baru-baru ni tergerak hati nak pergi bertanya di TMNet outlet di sini.

Dah 2thn ini aku memang pakai streamyx yang kabel berselirat di rumah. Aku nak buat pembaharuan pakai wireless pula.

Tanyalah kakak customer service ni, apa requirement untuk ambil pakej ni dan apa yang patut buat untuk tukar pakej.

Kakak ni buat muka tahi ayam, layan nak tak nak. Sakit hati gue. Dia cakap kalau nak upgrade bayar RM80 dapat modem wireless. Tapi monthly fee subscription adalah sama ~ RM60. Kalau tengok pada flyer dia, 1st year bayar RM60, 2nd year bayar RM55 and 3rd year bayar RM50.



ads ini sangat menghanjingkan Wimax


Masa installation dulu aku dah bayar almost RM350, aku fikir untuk installation yang pakej baru ni free la. Aku check balik dalam website mereka, Streamyx memang waive activation dan installation fees. Tapi kakak tahi ayam itu cakap, "Kalau kamu nak register untuk pakej ni, kamu rugilah. Sebab kena bayar fee macamana kamu install streamyx dulu". Aik? Tak ke bercanggah??

Kenapa TM tak boleh buat satu pakej yang fleksible, untur former customer yang nak upgrade pakej?

Ada siapa boleh tolong? Sebab aku kurang arif tentang pakej ini.

BTW... kakak itu memang hanjeng!!



3 ulasan:

  1. tgk iklan apek frust tu betul2..
    macam mane nak dpt coverage...
    suis pun tak on...
    silap betul org yg edit iklan tu..

    BalasPadam
  2. aik?
    bukan aritu dah tanye ke?
    masa saye tanye dulu, brader tu cakap wireless coverage tak dapat secara meluas kat kuala selangor...

    jadiknye rugi kalo amik pakej wireless tu. cuma boleh pakai dalam umah je. tempat lain tak dapat. mcm saye, unisel dapat lagi...tapi kalo pegi area2 klang, kl, bleh la access balance2 wireless lain tu...
    dekat tempat beruk2 tu takde coverage lagi. masa tu laa...

    http://www.ez-broadband.com/streamyx/goes_mobile/packages.html

    sama je pakej ngan yang amik dulu tu. 60 hengget jugak. bezanya aritu dapat modem seketul beserta pakej wayar berselirat. yang ni dia bagi jenis wireless punya modem. tambah 10 hengget tu untuk access di mana2 tempat yang offer streamyx hotspot.

    rasa2nya takyah nak tukar ape pun. pegi beli seketul wireless modem, pastu letak je setting sama ngan modem sekarang. cuma dalam bentuk takde wayar je. takyah ngadap muke akak sengal tu.

    skang kan dah ade jual modem yang senang setting secara sendiri2...

    ape la akak tu...baru keje kot...camne la bleh duduk kat customer service kalo dier senirik tak paham pakej?

    upgrade sebenarnye ada kalo kita mintak technician dorang settingkan wireless modem tu...kos upah je tu.

    err...cuma saye musyikil if kita dah ada pakej camtu...dah bayar bulan2...lepas tu kita pulangkan balik modem yang kita dapat tu kat dorang, ganti dengan wireless modem tu...bleh tak? sama je kan? tukar physical modem je...

    BalasPadam
  3. syima - aku guna wireless tp bkn beli modemn wireles tuh kat tm.senang kau pegi mane2 kedai computer atau low yatt ke senang citer,kau beli wireless punye modem.kau bwk laptop skali lah kalau kau suka n suh org tuh install kan n masukkan password spy jiran kau takleh pakai free2...
    alhamdulillah aku guna ok.sbb umah aku tiap2 bilik ade 1 laptop so wireless ni amat2 berguna.cuma kalau 1 lagi user tgh download,line akan jadi slow skit.tapi aku mmg puas hati.dari pakai berukband..lagi sakit ati!

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...