Cari Blog Ini

Isnin, 8 Februari 2010

Sempena Valentine: Kehendak atau Keperluan??

Tiap-tiap tahun orang memperkatakan ke-tidak bagus-an Hari Valentine dan akibat serta kesan menyambut hari tersebut.

Aku dah bosan perkara yang di remind berulang-ulang. Yang nak ditegur bukan budak-budak lagi kan? Tepuk dada tanya iman.

Cis! Dah rupa ostajah pula aku bermukadimah.

Sebenarnya, bila menjelang Valentine atau apa jua perayaan banyaklah tempat-tempat yang membuat offer. Yer, ini adalah cerita shopping bukan segmen agama.

Aku menemani rakan sekerja untuk membeli barang bertunang dia, masuk ke sebuah kedai jam. Aku tertarik dekat dua utas jam ni. Aku tak tengok jenama, cuma pada aku kombinasi warna dan design dia buat aku rasa best sangat.

Jam untuk lelaki. Aku suka tengok lelaki yang pakai jam kaler sebegini. Tak tau kenapa. Mungkin pada aku nampak dia bergaya ekskutif kot.



Dan aku terlah ter-ber-kenan jam Elle ni. Jam ni dah lama ke? Tak kisah lah. Rasanya harganya tak membebankan dan mampu dimiliki.
Tapi persoalannya, jam di rumah dah ada 6 buah termasuk jam dinding, patutkah aku beli lagi jam yang baru? KEHENDAK atau KEPERLUAN??
Susah betul menjadi perempuan yang bernafsu...


11 ulasan:

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...