Instagram Shots

Selasa, 13 April 2010

"Walaupun aku berzina, aku tetap solat"

Macamana tu ye??

Jijik ke tidak?

Tak ada manusia yang perfect. Tapi yang hipokrit dan merasakan diri itu sempurna memang ramai. Tak sangka kan?? Tunggang tunggeng sujud pada kain sejadah lima kali sehari, tapi bab nak jatuh hukum pada kesilapan orang serahkan pada dia. Dia tahu siapa masuk neraka, siapa masuk syurga.

Kenapa wujudnya manusia sebegini? Suka menilai orang dengan menyingkap balik kisah silam? Dah tahu buruk orang dikejinya pula. Bukankah Allah Maha Pengampun??

Dia boleh meramal masa depan. Dia boleh nampak kebahagiaan atau kecelakaan yang akan mendatang. Dia boleh tahu sekiranya sesiapa yang berkawan atau bercinta dengan aku bakal mendapat musibah nanti.

Situasi #1-Pejabat
"Bos nak buang salah sorang staff. Rasa-rasanya mungkin si anu sebab dia berkawan dengan Syima. Bos kan tak suka Syima, dia membawa influence yang tak baik dalam organisasi ini"~Penganalis

Situasi #2-Kawan-kawan
Berkawan dan menggatal dengan laki orang. Tiba-tiba dapat menyakit kulit yang aneh dipercayai disantau orang. "Aku dapat rasakan Syima punya kerja ni, sebab dia kenal isteri si polan" ~Bomoh Iblis

Situasi #3-Percintaan
"Saya tak boleh lupakan kehidupan awak dulu, mesti kahwin nanti kita tak bahagia." ~Tukang tilik nasib

Kenapa ada persoalan dan andaian macam tu????!!!

Sebab mereka nampak aku saja yang sering melakukan dosa. Walhal mereka dahsyat melakukan dua perkara (dosa dan pahala) seiring. Dan mungkin pada mereka itu lebih relevan.

Ego dan angkuh menyebabkan "dosa; dosa jugak tapi kena sembahyang kena buat juga."






Syimalicious: tsk...tsk...tsk... hipokritnya!! Skru bulat, skru bunga... mengata orang dia pun sama... hehehehe

Ubat Dupasthon

Medicine Overview of Duphaston Tablet Uses of Duphaston Tablet Duphaston 10mg Tablet is used in infertility,  endometriosis  and  ...