Cari Blog Ini

Isnin, 23 Ogos 2010

Apa dah jadi?? Renew azam lagi...

Semangat saya memang hot-hot chicken shit.

Dulu berkobar-kobar nak turunkan berat badan. Bila tengok berat badan stagnant terus rasa tak mahu berdiet. Bila berdiet, badan makin naik maka makan la seperti biasa. Sebab itu blog ini tak ada progress sebab menyampah dengan semangat yo-yo saya. Ngeee...

Pada saat saya mencipta blog khas utk monitor berat saya, berat saya adalah 70kg. Kawan-kawan lain semua menunjukkan penurunan yang positif. Saya? Bagaikan di pam-pam. Saya salahkan diri sendiri sebab tak boleh mengawal tabiat pemakanan saya.

Last July, saya menimbang kembali berat saya. Owh goddddd.....! Berat saya sudah mencecah 72kg. Angka tujuh di depan sudah cukup men-depress kan diri saya. Semenjak bulan berpuasa ini saya, dengan nafsu yang menggila saya pasrah... Saya tak ada feeling untuk menurunkan berat lagi.

Baru-baru ini saya menggagahkan diri untuk membeli penimbang berat digital yang baru di Cosway.


Sikit-sikit timbang. Sikit-sikit timbang.

Pagi tadi, dengan baju tidur nipis saya, saya naik ke atas penimbang itu. Pastu saya agak menyengihkan diri. Sengih je.

Berat saya 68.3kg. Boleh tak nak gembira?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...