Cari Blog Ini

Jumaat, 8 Julai 2011

Jumaat yang barokah: masih ada yang sayang

Hari ni hari ke dua taklimat persediaan peperiksaan KPSL di Shah Alam.



Harap-harap periksa kali ni boleh lulus cemerlang setelah dua hari ni kami menempuh pelbagai cabaran dan rintangan. Haha cabaran dan rintangan la sangat?!

Semalam: Fakta- Roadtax kereta dah expired 2hari.

Tapi sbb perkara-perkara yang tak boleh nak dielakkan, aku terpaksa hati kering drive juga kereta ku dari KSel ke Shah Alam.

Menghampiri Jeram, ada roadblock. Konfem la ada roadblock sebabkan agenda #Bersih. Aku buat relax walaupun sebenarnya dah gelabah. Pakcik Polis pun tahan suruh ke tepi, sebab roadtax la. Pastu dia minta lesen dan IC. Konfiden buka beg, TETIBA dompet TIADA dalam beg. Bergandalah kegelabahan tapir ku.

Pakcik Polis suruh keluar dari kereta dan ikut dia pergi pondok kecil tepi balai tu utk keluarkn surat saman. :( Aku dah pasrah, redha. Katanya nak saman sebab tak bawa lesen, instead of roadtax. Ok lah, tak de la tinggi sangat kompaunnya nanti. Walaubagaimanapun muka kena kool.

Mungkin bernasib baik, pakcik Polis tu tak jadi keluarkan saman. Tak tau pasal apa, aku tak rasuah pun, merayu pun tidak. Alkisahnya. Jadi aku pun hepi-hepi semula. Hehehe

Owh yang ini cerita semalam, jap lagi ku nak cerita apa yang berlaku pula pada hari ni. Nak take a nap jap. Rehat Jumaat kan lama...



Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...