Cari Blog Ini

Isnin, 2 Januari 2012

Bye-bye 2011. Hello 2012

I'm not celebrating 2012.
Quite weird but it's not really weird. Haha.
All this while ada saja agenda. Kalau tak ke situ, ke sini. :) Tapi kenapa nak kena celebrate kan?

Eh, kejap je 2011. Dan.... eh! Aku dah masuk 3 series walaupun bulan November nanti. Dah 30 tahun wooo! Omaigad apa sumbangan aku selama 30 tahun hidup ni? 30 tahun dan masih bersendiri. Terbaek! Kalau ada sibuk-sibuk tanya soalan tak sepatutnya siaplah kena maki dengan aku. Ishh! Asyik negatif je aku ni. As usual. You have to admit, every single year, you added new problems to solve, new age, new wrinkles. Fuhh! Okey stop right there.

***
Well , kalau bukan sebab hal kerja, I won't reached I-City that day. Jam kot?! Kebetulan dapat jadual hari Sabtu, malam sambutan tahun baru tu. Dapat juga bersesak dalam lautan orang malam tu. Tapi orang kata di Dataran Merdeka Shah Alam lagi happening, penuh dengan unsur keagamaan. Alhamdullilah, syukur rasanya. Program di I-City program hiburan je la kot.

Malam tu aku jadi babysitter. Training jadi ibu-ibu gitu. See? I love these kids, so adorable. Nak pula yang boy tu, hensem! Sort of celebrating with them la. Anak siapa tu? Adalah....
Babysitter gorgon yang masih kiut at age of 30.
Walaupun melihat percikan bunga api bersama mereka, hati tetap berasa keseorangan. Meh tengok video yang sempat aku rakam tempoh hari. Kira kita tengok sama-samalah.



Itu ialah cerita opening 2012 aku yang lain dari yang lain. Bukan celebrate dengan boyfriend, kekasih gelap or kawan-kawan. Ending tahun 2011 dengan saki baki dendam dan kemarahan yang berbekas. Pada siapa? Biarlah aku seorang saja yang tahu.

Resolusi tahun baru - semoga aku kuat dari segi mental untuk melawan segala kekusutan dan menjadi seorang yang positif kembali. Amin.




1 ulasan:

  1. new problem = normal coz everybody has problem to be faced & settled. new age = age is just a number. so, who cares..?!! new wrinkles = err... O.M.G!!!

    hu3..

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...