Cari Blog Ini

Isnin, 23 Januari 2012

Nama baby sekarang memang nak panjang-panjang kan?

Biasanya kalau orang datang jenguk new born orang selalu buat dan bawa apa yer?? Bab-bab kemasyarakatan aku ni kurang sikit. Jadi blank. Nak kena orang advice dulu, bawa buah ke, duit ke,  pakaian macamana? Aku jenis pakaian macamana pun main bedal saja. 

Rasanya kawan-kawan yang lain dah datang tengok baby ini, aku saja yang tertinggal, mungkin masa mereka pergi tu aku MC kot. Kebetulan hari ini aku bekerja, dan kebetulan lalu kawasan perumahan dia maka aku singgah luangkan masa melawat mereka. Owh... si suami ini adalah rakan satu pejabat. Sampai rumah bukan terpa tuan rumah, melilau cari budak kecil ini dulu. Kemudian haruslah bergambar sana sini.

pucat tak muka saya? ke yang obvious ialah gigi kapak saya?
ada sesiapa berani biarkan aku pegang anak dia macam gini?
saya ialah mommy rock kan??
pelik? ibu dia kecik montek je, aku besar godang.
I mean fizikal orang nya bukan dadanya 
Inilah ayahnya merangkap kawan sepejabat aku. Aku selalu tak sebulu dengan dia, kalau aku sound dia kami tak ada sampai nak bergaduh dan dia tak adalah sampai nak tarik muka empat belas, tak bertegur sapa dengan aku. Professionalkan? Ye, aku yang tak professional asyik nak hamun orang saja.

anak bersusun dah. senang tua nanti
muka fotostat
teringin anak jantan, tapi rezeki anak perempuan juga
aku tak faham apa motif pakcik ni mendada
kami suka ambil gambar kontroversi
dah makin rapat. laga-laga bahu pula dia. ini ada kang dapat surat layang
baby dah rimas. siapa kata dada godang empuk, baby suka? 
baby kena agah baru nak diam. tapi tak tengok BB pula kan?
"cukup-cukuplah bergambar, saya dah mengantuk ni"
baby dah start annoyed. saya tak berjaya menidurkan dia
akhirnya terlena di pangkuan pengantin baru
Dah lena si Nur Alifah Zahirah binti Mohd Fairus 
"saya nak tidur, jangan kacau"
Itu saja aku nak cerita untuk aktiviti hari ini. Selamat tahun baru Cina ye!

until then.... bye!

2 ulasan:

  1. comelnya si kecik.

    oke, tukang melawat tu pun comel.

    ngeeeee.

    BalasPadam
  2. tukang melawat pun comel?

    *malu* lari tutup muka...

    hahhaaha

    baby memang sentiasa comel. geram!

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...