Cari Blog Ini

Rabu, 25 Januari 2012

TUTORIAL: Bagaimana nak letak burung twitter yang pandai terbang

Cutekan burung biru ni? Kita scroll ke bawah nak baca entri yang lain-lain dia pun ikut. Pastu stop tenggek, pastu terbang lagi.

Jangan main-main, aku bela burung biru ni. Bagi makan ayam putih dengan setitik darah dari jari manis aku setiap malam Khamis.

Haha merepek lagi.

Hari ini makcik nak kongsi cara-cara untuk meletakan icon burung twitter ini. Mudah sangatlah. Sambil makan kacang kita boleh buat benda ni.

  1. Mula-mula pergi ke Blogger > Design > Edit HTML
  2. Backup dulu template (mana tau jadi apa-apakan?)
  3. Tekan Ctrl+F dan taip </body>
  4. Paste code dibawah betul-betul atas yang kita search tadi

<script src='http://bloggerblogwidgets.googlecode.com/files/way2blogging.org-tripleflap.js' type='text/javascript'> 
</script> 
<script type='text/javascript'> 
var twitterAccount = &quot;syimalicious&quot;; 
var tweetThisText = &quot; <data:blog.pageTitle/> : <data:blog.url/> &quot;; 
tripleflapInit(); 
</script>

    5.  Ganti syimalicious dengan username akaun twitter anda.
    6.  Save.
    7.  Preview blog dan burung anda pun berterbangan.

Kalau jadi bagitahu, kalau tak jadipun bagitahu, Okey?


 until then.... bye!

3 ulasan:

  1. saya taknak burung yg leh terbang. sy nak burung yg kak syima hantar via BBM yg pilih ikut no. walaupun gelap tp mcm menarik~ wooooo!

    BalasPadam
  2. bahaya la kau ni... kang aku letak gambar burung tu nanti kacau seluruh alam...

    huhuhu

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...