Instagram Shots

Khamis, 15 Mac 2012

Hi, I am 30' and a LOSER (am I??)

Sometimes, the people we've know for a short amount of time have a bigger impact on us than those we've known forever.

sumber

"Who are you actually?".  Owh, thanx for questioning. I have no idea, I can't explain myself either. Who am I actually?

Kalau aku tanya 30 orang manusia, aku bakal mendapat 30 jawapan yang berlainan. Sebab persepsi orang berbeza.

Hidup dalam penilaian dan persepsi negatif orang tak kan membantu seseorang itu berasa aman, tenang dan positif.
Hidup mengharapkan kebahagian datang dari perkongsian emosi juga tidak membantu anda untuk berasa bahagia, kerana manusia-manusiabertopeng ini kebiasaannya akan mengambil kesempatan untuk menunjukkan  kasih sayang palsu mereka bagi mencapai kehendak nafsu mereka. Mereka jarang sekali respect dengan pandangan, pengalaman kita. Life is like that. I was once told, if you can't love, respect  yourself, no one else will be. If you offer yourself cheap, then you'll be cheapskate lah. Haha #aptb

Aku dah bosan untuk berdepan dengan situasi-situasi menduga-citakan (dukacita) ini. I admit my mistake. And keep repeating those mistakes again and again is my nature. My foolishness la tu. Sometime I love to chase after jerks and end up heartbroken. Normal. Jerks kan tempting more than normal guys?

Lantaklah dengan orang nak kata aku skandal merata. Aku saja yang tahu sejauh mana perhubungan aku dengan orang disekeliling. Tak percaya? Goyang? Apa, ingat lagu Goyang Bali ke? Tuduh lah puas-puas jangan sampai badi tu kena pada keturunan korang-korang semua yang selalu nak meng-kata aku ni. Pergilah cari ustazah yang ber-stokin dan berpurdah itu. Selamat dunia akhirat. Confirm jadi ahli syurga.

Why are some people love to give me negative force? I'm already in negative-and-victim-mode. This is not encouraging me at all.

Sedih?
Dah muak untuk rasa sedih. Hidup ni kejam. Yang kuat saja survive, kalau tidak sila pergi bunuh diri. Kalau nangis dah rugi air mata. Cukuplah dengan kerugian semulajadi ni - setiap bulan telur aku tak pakai, buang macam gitu saja. Makin meningkat umur makin kurang kualiti telur tu nanti.

If you don't have any intention for serious relationship, don't try to interfere with my life. Don't ever mess with my heart. There's a quote that I would like to share, 
I’m a girl. I overreact. I underestimate. I overestimate. I over think everything. I dream big. And when I say I love you, I’m not lying.
Please, don't waste our time. Don't let me overdoing hopping for miracles. 

Lesson to be learned??

  1. Sometimes keeping the friends & relatives out of your relationship is the only way to achieve the trust, love & happiness you each deserve. 
  2. The most important ingredient we can put into any relationship is "Trust" because without it you have a recipe for failure. FAILURE.

Penat lah wei... PENAT!!!