Cari Blog Ini

Rabu, 6 Jun 2012

Isteri itu kuli batak & hamba abdi


I found this shared in facebook. Yang share tu semua jejantan.

Diorang tahu ke tidak fungsi isteri yang sebenar? Kalau ikut anak panah tugas-tugas seorang bini ini, aku merasakan yang buat menatang ini mesti berotak dangkal.

Ada ke house chore pun semua nak dilonggokkan pada isteri? Beranak pun isteri buat, apa lagi yang isteri tak buat? Jantan buat apa? Goyang telur??

Patutlah susah nak cari teman hidup sekarang. Kalau dah semua lelaki nak kan isteri macam ni, aku lah orang yang paling terkebelakang dalam list. Aku sungguh tak setuju dengan list rigid dan bodoh macam itu.

Tapi bukan tak ada perempuan macam ni kan?! Wujud. Mudah-mudahan perngorbanan mereka di balas dengan syurga. Untunglah merasa jadi isteri.

Tapi pokok pangkalnya, keje rumah, beli brg dapur, dll kena buat sama-sama jangan nak humban semua pada isteri. Kami bukan kuli batak suami.


Mode: meroyan dan sakit hati...


Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

3 ulasan:

  1. mana dorang dapat mende ni?

    tanggungjawap isteri kalo ikut betul2 dalam ISLAM, layan suami je...

    benda2 lain semua suami yang sepatutnye buat... seriously...

    well... orang melayu... memang ah nak layan isteri bajet hamba abdi... hahahahh...

    BalasPadam
  2. seriously....kenapa perlu dibebankan kepada wanita semuanya?

    sungguh tidak setuju, sepatutnya work as a team.

    BalasPadam
  3. Aku dah menyirap tengok gambarajah ni...... Nak kena sepak saper yang cipta gambarajah ni....

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...