Cari Blog Ini

Sabtu, 30 April 2016

Kenduri time!!

Lama betul tak dapat jemputan nasi minyak ni. Sejak dok berdiet macam-macam craving menduga jiwa. Tapi makan in portion insyallah angka penimbang maintain. Ececeh...

Kebetulan hari kenduri, paginya ada Sambutan Hari Keluarga Seksyen tempat kerja aku kat Taman Tema Air Desa/ Desa Waterpark tu. Lemau weh main air. Dengan tiba-tiba belah petang hujan lebat yang amat disambut dengan guruh dan petir. Menakutkan. Rasa macam tak nak pergi dah. Lagipun tempat tak familiar walaupun dekat Ampang tu je.

Tapi bila fikir keteringinan nak makan nasi minyak, kami just gamble. Dah lewat juga masa tu, jam 4. Biasa dewan dah clear, makanan dah habis. Kalau sampai dewan ada tuan rumah, ada makanan lagi itu rezeki kami. Perut dah bunyi. Kita guna waze cari jalan.

Dah sampai area yang dimaksudkan. Masuk dewan like nobody bisnes, macam keluarga kau punya kenduri main redah. Mujur nampak tuan rumah. Haha

Pelamin cantik dah mula diturunkan, tak sempat nak tumpang berangan dekat pelamin. 
Nasi minyak sedap. Buah oren manis, lauk ayam dan daging pun sedap. Kalau sampai awal tadi memang merasa kambing golek. Tuan rumah bawa 6 ekor tadi. Rugi... rugi... Aku terpandang kek pengantin, dengan tak malunya... kek pun aku minta sebat, Siap minta tapau. Teruknya... bini siapa ni kelaku buruk benor.


Dah kenyang, siap tapau semua... apa lagi sesi bergambar la.


Gambar sopan saya yang berselipar jepun je
Freestyle
Makan tak tengok kiri kanan dah
Mekap dalam kereta. Okey la ni kan?
Ok bai!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...