Cari Blog Ini

Khamis, 10 Julai 2008

Ubat JAHAT!!


Semalam lepas balik dari jumpa doktor itu, aku dah rasa muka aku agak senget sebelah. Tapi tak ketara sangat. Yang tak best memang kebas itu lama seperti kata pembantu doktor itu. Masa itulah kalau sesiapa nak bagi penampar (pipi kiri sahaja!) aku tak rasa apa-apa pun. Dhuhal siap makan sementara menunggu aku. Kesian dia, tapi dia kawan yang ok. Thank you tau? Inilah muka aku yang dah start senget. Perasan tak?

Aku order air suam. Terasa dahaga disamping nak buang rasa pahit ubat-ubat tadi. Aku minum air tapi aku tak rasa apa-apa dalam mulut sebelah kiri ini. Sah dah cacat. Tiba-tiba terasa air dah meleleh keluar. Wah... memang dah cacat. OKU sekejapan!

Sampai pejabat, aku makan ubat as prescription. After a few moment, aku terasa mata aku macam masuk bendasing. Lari sekejapan ke restroom, titikkan beberapa air ke dalam mata. But it turned out to be worst okeh?? Ramai tegur. Fais siap tenung aku macam gadis cacat yang cantek. Boleh macam itu? Tapi aku masih boleh layan main pingpong dengan mereka. Tapi performance agak chiper lah kan sebab sebelah mata tak boleh guna 100%. Penglihatan aku terhad seperti penglihatan ayam.

I'm freaking out! I called the clinic. Mengelabah juga kakak itu. She told me to stop from taking those pills. Siap suruh aku switch ubat di klinik lain. Mampukah aku nak membayar lagi kan? Haruslah aku ignorekan sahaja. Aku dah pasang niat tak nak masuk keje hari ini.

Malam itu selepas ubat bius itu habis kesannya, gigi aku kembali berdenyut-denyut. Seksanya... Sudahnya aku terpaksa makan bubur instant yang sedap kerana gigi telah memberi tindakbalas yang menyakitkan serta menampal koyok di area rahang-pipi kiri ku.

MORAL OF THE STORY: Ubat itu tidak suit dengan darah aku kerana negative reaction happen kan? Antibodi aku lemah. Aku banyak sangat allergic. ATAU mungkin aku dari kalangan mereka yang mempunyai badan yang agak sensitif kerana perlukan belaian treatment yang mahal saja.

Mati la buat statement macam ni.... Tapi aku soka!!

4 ulasan:

  1. syima..syimaa..
    ubat tu tak 'jahat'..dia nakal sikit je!!!!

    BalasPadam
  2. cikgu rashid...

    ye lah tu... nakal...

    sakit nya tak tau nak kata lah...

    BalasPadam
  3. moral of the story kau tu,aku geli la...

    BalasPadam
  4. zul...

    huhuhu tu la, camana nak kawin ngn aku kalau ko sendiri pun tak boleh nak terima fakta ttg diri aku ni..

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...