Cari Blog Ini

Khamis, 10 Julai 2008

Aku C.H.E.N.T.A Dia

Aku banyak kerja. Balik lewat sikit. Banyak fail lesen kena settle kan. Chenta temankan aku, tolong aku sekali. Itulah syok kalau boyfriend satu office, satu unit. Hua..hua..hua.. Aku tau ramai yang tak setuju dengan statement aku ni. Tapi tak kiralah, yang penting aku soka!
Tiba-tiba aku teringin sangat nak makan kek. Dapat slices pun jadilah. I'm craving for one slice of cake, maybe cuppucino or chocolate.

Aku: Abang... saya rasa macam nak makan kek.
Dia: Kek apa?

Aku: Kek apa-apalah, asalkan kek.
Dia: Jom, kita pergi cari kat kedai-kedai sini. Kedai sini-sini buka lagi?
Aku: Nak cari dekat mana?
(I was expecting we went out to klang or somewhere else. Sangat keji okehh??)

Siap-siap kemas meja, swicth off everything and lock the main office access, Chenta turun tangga terlebih dahulu meninggalkan aku. Aku sentap okeh... dia tak tunggu aku, dah lah aku penakut. Dah kata maghrib time tu... Takut hantu... Cit!


Masa nak turun tangga tu,

Dia: Awak nak kek apa?
Aku: Erm... (tgh fikir jap) coklat la kot!
Dia: Awak balik teruslah, nanti saya hantar ke rumah. Saya carilah kat mana-mana... kalau ada.

So we went seperate way, dia ke kereta dia, aku ke kereta aku which is at the back of the kompleks. Sangat takut okeh... sebab dah gelap.

Sampai rumah, i change my outfit... a few minute then, dia sampai. Jeng...jeng...jeng... Aku imagine kek itu cuma sepotong, dalam kotak yang kecil tapi... ni ha!!



Yang aku terharu sangat-sangat sebab di atas kek itu tertulis "I LOVE U" walaupun E itu cacat sikit. Terharu okeh?? Jadinya, kerana aku sayang nak makan tang perkataan itu, haruslah aku potong sikit saja. SEDAP OKEHHH??



I LOVE YOU TOO, DEAR!!
"...walaupun saya tidak pasti dengan hubungan kita, dan saya tahu abang seorang yang sangat susah untuk menzahirkan perasaan abang, tapi saya sangat bersyukur dan terharu dengan peluang untuk merasa diri dihargai dan disayangi..."

6 ulasan:

  1. wah romantiknya..
    mungkinkah lelaki itu adalah LELAKI MELAYU YANG TERAKHIR?
    Syima, bukan senang nak cari yang masih romantik macam tu...

    BalasPadam
  2. ceh...sgt kedekut....owg sakit gg mn leh mkn mnis2..makin skit lh gg awk tuh puan syima oii...ha`h lg 1...sentap skajap arr...mkn kek x ajk...nk gemuk swg2 ker?x aci arr.....c.h.e.n.t.a siap bkak blog bc tuh..perghh....mcm nk nagis pun ada?abg wan nagis?hehehe....btapa bertuahnya awk di sygi oleh anak ishak.......dh jgn dok sentap jer ngn dia lg k....

    BalasPadam
  3. ish..aku pun terharu jugak okey. huhuhuhu. wish you happy always..

    BalasPadam
  4. alaa...ni mesti pasal kek besday saye haritu nih...sampai ngidam lak ek...sori la 'terhabiskan' kek tersebut...bukan saye sorang je makan...atin pun same abeskan...huhu...tapi takpe la dapat kek baru lak...bestkan makan kek free nih?!!hehe...

    BalasPadam
  5. cikgu rashid..

    sy tak pasti samada chenta sy itu, lelaki melayu terakhir atau tak... sbb sy cuma merancang tuhan yang mennetukan... doakan saya... tapi dia bukan seorang yg romantik spt cikgu fikirkan...

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...