Cari Blog Ini

Ahad, 24 Ogos 2008

Kene tag

Setelah diperanjatkan oleh en. pocong pagi tadi, aku dengan jayanya bangun pukul 6.30ptg tadi. Kawan serumah aku pula keluar pergi KL, takut menjelma lagi. Untuk menghilangkan ketakutan aku telah lalu lalang ke blog-blog kengkawan. Dah lama tak singgah blog Farah, tak sangka dia tag aku yang tak glemer ini pada 19/08/08.

Ini soalan dan jawapannye.

What were you doing 5 years ago?
Masa itu aku masih terkebil-kebil belajar di UiTM Shah Alam dalam Jurusan Dip. Kej. Awam, antara yakin boleh atau tidak untuk grad.

What were the 5 things on your to do list today
1. Terserempak dengan en. pocong
2. Tidur dengan nyenyaknya selepas subuh hingga petang 6.30ptg (takut punya pasal)3. Makan kerepok lekor (Chenta bawa dari Terengganu, dia hantar ke rumah tadi.)4. Tengok tv, melompat ke blog kawan-kawan sementara menunggu housemate aku balik
5. Makan lagi - makan mooncake. (Nanti aku post cerita itu.)

What are 5 snacks that you enjoy?
1. Super Ring (Farah, kamek juak sama) <-- betul ke sarawak ni?
2. Pringles
3. Choki-choki
4. Muruku, kerepek seangkatannya
5. Kacang

What are 5 things that you do if you were a billionaire?
1. Nak bayar semua hutang-hutang tertunggak- rumah, kereta, and the worst PTPTN
2. Nak tambah rumah, bangunan dan tanah di seluruh pelusuk dunia (...bilionaire dalam currency ape yek??)3. Nak bawa seluruh ahli keluarga pergi mengerjakan haji, umrah dan travel around the world
4. Simpan sikit duit tu main saham bagi dia beranak lagi.
5. Lastly, buat reality show "Mencari suami soleh" untuk diri sendiri.

What are 5 jobs you've had?1. Lepas SPM jadi cikgu sementara mengajar Ting 2, subjek Matematik, Ting 1, subjek English di SMK Pantai Remis, Perak.
2. Quatity Surveyor (masa buat praktikal- UiTM dulu-dulu)
3. Secretary for Bahtera Offshore Sdn Bhd, USJ 21
4. Penguatkuasa untuk KPDNHEP (curent job)
5. Penjual kain-kain batik (to be soon), batik sutera, tudung high quality dan juga cendawan tiram kelabu untuk pasaran Lembah Klang sahaja. (Usahawanita la ni....)

Who are 5 person you want to tag?
1. Cikgu Rashid
2. Cik CintaMiloAis
3. Cik Fariha
4. Cik Nughul
5. En JD Kiss

extra request Dr Hannan dan semua.

2 ulasan:

  1. hehe...kena tag ke nih...nanti saya buat ye kak syima...owh ye jgn pandang blakang yek huhu

    BalasPadam
  2. hi syima..
    tang 'mencari suami soleh' tu yang paling saya suka..reality show pula tu. hee hee. Apa-apapun rindu juga kat blog ni. terasa lama tak masuk sini..w/p baru je bbrp hari tak masuk sini.

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...