Instagram Shots

Ahad, 7 September 2008

Juadah berbuka



Apa yang korang nampak? Agak-agak juadah ini untuk berapa orang? Haaa... Ini bukan geng Indon atau Nepal nak berbuka puasa, ye lah tengok cuma beralaskan paper lama je kan? Ini la kehidupan orang bujang yang pemalas dengan student. Malas nak bubuh semua kuih atas pinggan sebab.... malaslah! Malas nak basuh pinggan.

Hari ini kami yang bujangan ini berbuka dengan Yong Tau Foo. Aku serik nak masak juadah berbuka. Kesian housemate aku, hampir-hampir mati tercekik dek kerana popiah goreng aku masin nak mampos. Lagi satu aku jarang beli barang dapur. Sebabnya kalau hari ini beli timun dan carrot, dekat 3 minggu baru nak masak. Kan dah tak fresh?

Chenta datang berbuka sekali tapi dia makan nasi kerabu. Ingatkan beli banyak-banyak yong tau foo dia nak jamah sekali.

Hari ini kami ter-meriah beli juadah. Hambek!! Balance makanan tadi akan di-carry-forward-kan untuk sahur. Tapi itu pun tak dapat dipastikan lagi, sebab housemate aku sedang makan secara perlahan-perlahan.

Itu sahaja laporan hari ini.

Actually hari ini ialah hari pertama aku berpuasa. YEAY!! Shhh!! Jangan cerita kat orang.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...