Cari Blog Ini

Sabtu, 6 September 2008

I miss her!!

Aku sengal.

I'm still blur. I miss her. It's been a week she went missing. Anybody saw her? Aku rasa jeles bila tengok iklan Friskies, masa Maria Tengku Sabri dukung kucing tu.
Ini masa hari pertama dia balik ke rumah aku. Masa di kedai, aku tak pasti dia ni akan jadi kucing yang comel ke tak. Comot sangatkan? Masa kecil-kecil lagi dia dah tunjuk kerajinan dia menyapu sawang-sawang bawah meja.
Masa ini kami sungguh terpegun dengan aksi akrobatik dia. Dia tidur macam-macam posisi meliang liuk. Lembut tak tulang Gurl?
Setelah beberapa lama, aku dan housemate namakan dia Gurl. Dah besar sikit tu, kalau budak tadika belajar ABC, dia pula pandai surf internet. Paling dia suka baca blog aku lah. Hahahahah. Santaikan?
Dia ni keletah melampau sangat. Tak reti duduk diam. Ada je benda nak diinvestigatekan. Pernah satu hari dia lari pecut 100 meter, tiba-tiba BANG!!! langgar cermin kabinet tv. Rasanya dia ingat boleh tembus kot sebab cermin tu clear. Akibat malu dengan kitorang dia nyorok belakang curtain sliding door.
Dulu mak tak suka dia, mak kata warna dia buruk. Puas aku yakinkan mak, Gurl comel. Adik aku Yana, tukar bagi nama Mona. Alasan dia nama Mona sinonim dengan perempuan gedik. Kucing tu dah mula menunjukkan reaksi remajanya untuk mengawan. Jadi dapatlah dia title Mona Gewdik. Tapi abah nak kasi nama dia Mak Tam, kemudian abah bertukar fikiran bagi nama ChikyLady.
Kalau kami sekeluarga balik kampung, kalau aku bawa kereta aku, dia suka duduk kat cermin depan, sebab disitu ruang lepak dia luas, boleh tengok kenderaan di depan. Best part bila dia tidur, aku drive laju pun tak sedar apa dah. Comelnya masa dia tidur...

Tapi sekarang dia dah hilang. Dia hilang sebab dia nak mengawan. Dah galak sangat. Malam tu lepas keluar, dia tak balik-balik dah. Ikut jantan mana tah. Aku marah dengan perangai sosial dia. Balik lah Mona, ramai yang rindukan kamu ni. Tapi aku suspek orang yang sorok Mona dalam rumah. Macamana dia nak balik kepangkuan keluarga? Kepada yang sorokkan kucing aku ni, lepaskanlah dia. Doa-doa insan teraniaya mudah dimakbulkan tuhan.

I EXTREMELY MISSING HER!!

10 ulasan:

  1. alahai~ comey amat~
    xpe2.. nnt dia blk tue~

    =)

    BalasPadam
  2. ya ampun.. ko ingt kucing ko tu reti ke baca blog weh suh dia pulang ke pangkuan ko. hahahahah. lawak la ko ni..

    wat la iklan kata kucing hilang. sapa jumpa bg la ganjaran skit tak pun ko tulis la bulan2 pose ni sapa pulankan kucing ko dpt ganjaran pahala yang besar

    BalasPadam
  3. hii syima.
    macam tau tau je mona tu menghilang kerna nak mengawan.. kelakar syima ni.

    moga mona kembali semula ke pangkuan keluarga. kesihan syima tu.. mungkin tak lena tido fikirkan mona.

    syima, banyakkan bersabar ya.

    BalasPadam
  4. alorhh asal tak gtau yang..

    mmg dok kuching.. t apepehal gtau ye..leha r kita jumpa.. ^_^ wat ape kat kuching

    BalasPadam
  5. nora ~ instinct kata dia takkan balik dah... isk..isk.. sedih betul.

    izan ~ ko ingat orang malaysia ni sporting macam orang putih?? agak dia jumpa kucing comel macam ni, maaf la nak pulangkan.. dah 2 ekor ilang macam ni.. satu lagi mati kena gigit anjing.. hanjing betul anjing tu...

    cikgu rashid ~ sy confirm dia memang nak mengawan. sebabnye sebelum ni dia dh buat perangai... kami sempat kejar dan kurung.. kali ni dia memang lari dari rumah.. kerana keciwa kami tak faham naluri keibuan dia tu... dia tak kan balik dah... sedih...

    ladykiki ~ i pergi kuching sbb nak cari kucing i kat sana... boleh??!! pergi jalan-jalan ler...

    BalasPadam
  6. Aler..kesiannyer :( Moga² Mona gedik dapat dijumpai... Haih...mesti ikut rempit maner ntah ni.. TT-TT sedih..

    ske tgk dier dok atas dashboard kereta...nanti orang ingat cam kotak tisu..

    BalasPadam
  7. gurl mmg rajin nak nyapu sawang2 bwh kabinet tv...bwh meja...tepi2 rak2 dalam umah...rajin la nak tolong kitorang sapu tempat2 yg tak tercapai ngan penyapu...

    pastu dier jugak meminati citer katun sepanbob...slalu je tgk katun sepanbob ngan saye sampai tertido...ptg2 kat tv9...

    akak...mase tgah main laptop tu...dier teruja tgk nabil dalam final raja lawak la akak... ;p

    huhuhu...sedih gak nih...bukan iklan frieskies la kak...iklan whiskas...waaa~~!!!

    windunyeee kat mona~~ uhuukkk!!

    BalasPadam
  8. Aku syak dia ikut jantan mat rempit. Durjana punya jantan, chisss!

    BalasPadam
  9. as ~ akak silap la, ingatkan iklan friskies. rindu jugak kan mona.. rasa nak beli baru lagi sekor, tak pun rembat kucing jiran kita tu...

    dugong ~ tak sangka ko pun penganalisis ragam sosial kaum kucing ini....

    BalasPadam
  10. saye sokong!! kucing jiran kite tu pun nampak mcm blur2 je...kalo kiter rembat dan bela dier...mesti dier jadik pandai cam mona jugak kan?

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...