Cari Blog Ini

Ahad, 14 Disember 2008

Lawak bengong di pagi Ahad

Sumber dari email lagi.

Aku godek-godek, mendelete email-email yang tak patut then i found this hillarious forwarded email. It seem (by reading the disclaimer of the email) forwarded by Ranhill's staff.

Baca yek?

Beberapa hari yang lalu, saya sedang menunggu kereta saya untuk disiapkan di workshop berdekatan, ade seorang gadis singgah dan bertanyakan satu benda yang disebut tujuh-ratus-sepuloh (710). Kami berpandangan sesama sendiri, dan seorang pelanggan bertanyakan,

"Apa benda tujuh-ratus-sepuloh tu?"

Gadis itu menjawab,

"Awak tahu kan ,benda kecik kat tengah enjin, saya dah hilangkannye dan nak yang baru"

Gadis itu cakap dia tidak berapa tahu benda itu, tapi benda itu ada di situ setiap masa.

Mekanik kami memberikan dia kertas dan pen dan meminta gadis tersebut melakarkan bagaimana rupa benda itu. Gadis itu melukis satu bulatan dan di tengahnya bertulis 710. Mekanik kami masih ragu-ragu. Dia kemudiannya membawa gadis tersebut ke kereta lain yang 'hood'nya memang terbuka ke atas, dan terpampanglah bahagian enjin kereta itu yang masih belum siap diservis. Dia bertanyakan pada gadis itu,

"benda 710 tu ade kat kereta ni ker?"

Gadis itu menuding dan berkata,

"mestilah ader, tur haa bendanyer...."
.
.
.
.
Sila tgk gambar...
.
.
.
.
Matilah kena gelak. Inilah punca kaum lelaki cakap perempuan ni cuma tau pakai kereta je. Tapi nama sebarang part dalam enjin tak tau. Payah macam ni...

7 ulasan:

  1. hahahaha best2 710 aku nak carik gak laa...

    BalasPadam
  2. ni memang lawak gila babeng..oil dikatanya 710..

    BalasPadam
  3. hahaaa...
    memang lawak sunday nih
    tp..btol lah.mmg ramai org pompuan tatau menahu psl kete langsung
    cuma tau drive je
    saya pun sdri x penah bukak tang situ =P

    BalasPadam
  4. HAHAHA...lawak betullh.ni baru nama lawak bodo.

    BalasPadam
  5. kakakakaka....
    kesian nye, lain kali mintak tolong dengan abang yek.

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...