Cari Blog Ini

Khamis, 4 Disember 2008

Seafood at last!

Kerjaan. Ya, aku kerjaan semalam. Dengan selesema yang super teruk. Sikit-sikit bersin. Bos assign me to get a map. Peta topografi daerah Sabak Bernam. Hina ok? Daerah Sabak Bernam tak ada peta yang color printed. No specific peta topografi. Jupem pun tak buat. That one is limited. Itu apa yang pegawai Digis Majlis Daerah Sabak Bernam bagitahu. Ke hulur- ke hilir kena tendang. Sekejap kena ke Pejabat Tanah dan Daerah Sabak Bernam, sekejap ke MDSB. Haih.

Tapi tak kisahlah. Alang-alang dah sampai tempat orang ini, aku berkesempatan untuk makan tengahari di sana. Dah lama tak cerita pasal makan-makan.

Ini sup tofu isi ketam. Kena tambah kicap cuka yang masam. Aku tak suka campur cuka. Tak sedap.
This is my 1st time trying this cuisine. Butter prawn but this version. Quite sweet and i'm impress with the taste. So yummy!
Baby kailan.
Must eat! But this one is not ok. Tukang masak tak pandai masak. I gave 5 out of 10.
Sembilang claypot.

Macamana *aksi kami yang gila kebulur dan kelaparan, MAKAN?



Blurp! Alhamdullilah. Licin dan tidak membazir.


4 orang makan - sekotak rokok Dunhill 14'= Rm60 sajork! Murahkan?
Gambar telah tidak sengaja terblur kerana terlalu dekat ketika proses menangkap gambar as the camera's functions are too complicated. Aku tak pandai sebenarnya.


*Notakaki: Tengok tangan siapa yang gagah melicinkan gravy dalam pinggan itu. Memang sedap. Kalau kat rumah tu, dah jilat pinggan dah tu.

9 ulasan:

  1. alalala...(sambil telan airliur)

    macam mau bunuh diri tengok makananan tu tawww!

    semuuuuaaaa sedappp! Syima...Syima...

    BalasPadam
  2. sedapnyer syima...tp, aku tak mkn ikan sembilang...ni jln2 cari peta ker, jln2 cari mkn sbnrnyer..????hehehe!!!!

    BalasPadam
  3. huda : meh arr sini kita makan seafood. sementara ekonomi tengah ok lagi ni...

    eedany : tak kan sampai nak bunuh diri? u should come here and try. berbeza di sabah dan kat sini... taste the different... memang semua shedap...

    missing cat : aku pun konpius kejap... aku keje sbenarnya. tapi sambil menyelam minum air... hahahaha

    BalasPadam
  4. Huuwaaa!!!
    Seafood!!! Errmm.. sup tofu isi ketam? Sedaap ke x? Teringin nk try.. ehh suma tu nmpk cm Chinese food ajo :)

    BalasPadam
  5. pergh...dengan selera macam ni, mau melambung BMI awk, Syima weih!
    naper la sy tak dapat selera macam awk ni ek!

    BalasPadam
  6. oh tidak!!!! jgn tunjuk gambar makanan seafood ni. aku kempuann nak makan. nnt aku balk jom pi melantak seafood nak???

    BalasPadam
  7. aiyooo!
    seb baek tak terjilat monitor!

    lazat nau udang tuh yea.

    i loveeeee seafood!

    BalasPadam
  8. tny: ni semua chinese seafood. meh la sini.. murah semua!!

    luzirah : itu sbb u boleh tgk i dalam setahun i gained weight 10kg. believe it or not

    izan: ok deal. ko trun malaysia, jln2 kat kelip2 nanti kita gi makan seafood kaw-kaw punya.

    chadachada : itu lah.. ajak hubby jalan2 tangkap gambar n makan kat sini

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...