Cari Blog Ini

Rabu, 3 Disember 2008

Harga minyak turun. Tapi perut aku?

Berita mengenai penurunan harga minyak petrol tak perlu aku ceritakan lagi. Memang semua menunggu-nunggu saat ini. Alhamdullilah. Setakat ini dah 4 kali penurunan harga petrol dan diesel, kalau tak silap aku. Jadi semalam aku setakat keluar memantau stesyen-stesyen minyak.

Aku, Cik Ro dan Dmade ditugaskan untuk memantau stesyen-stesyen minyak di sekitar Sg Buloh Sasaran - Jeram - Sg Sembilang. Tak banyak sangat stesyennya pun. Ada 3 je. Mujur 3, tak banyak kerja. Harga turun after 12.00 tengah malam kan?

Aduhai, semalam nak dijadikan cerita angin bertiup sangat kencang (tanda-tanda nak hujan lebat), memang tersangat kencang. Sampai aku jadi creepy duduk rumah sorang-sorang sebab walaupun sliding door rumah bertutup rapat, still angin masuk membuai-buai langsir. Dah la tu, bila dah berangin macam tu, ada pula bunyi "wooooooooo.....woooooooooo". Yes, aku penakut. Disebabkan itu, aku decide keluar rumah awal untuk ambil mereka yang lain.

Tapi hujan turun tak lebat. Renyai-renyai je. Sementara nak menunggu detik pukul 12.00 malam kami decide masuk ke kawasan Pantai Remis. Ini cerita aku sebenarnya.

Kitorang makan kerang bakar. Not my favourite, but setakat nak habiskan masa boleh la kunyah-kunyah kejap. Lagipun Cik Ro hantu pantai. Time tu, angin kuat tak hengat. Memang kuat lah! Julung-julung kali aku merasa angin pantai yang begitu deras.

Jom layan gambar. Rambut aku dan ke-kemek-kan tudung Cik Ro tu petunjuk betapa angin pantai sangat kuat. Ni sementara nak menunggu kerang bakar itu sampai.




Time tengah makan.






Gambar bila dah habis makan. TaDa..Hasilnya...
Berdasarkan timbunan kulit kerang itu, dapat aku simpulkan bahawa pendirian Cik Ro adalah tetap. Aku makan bersepah-sepah sebagaimana mood aku yang mudah semak. Kajian aku menyatakan Dmade mempunyai perut yang kecil kerana tak makan banyak. - Dr. Syima





Mulut rasa nak mengunyah lagi. Masa aku muda-muda dulu sukalah juga makan kerepok Bika ni. Bagi mengimbau kenangan kami masa muda-muda dulu, kami bedal 4 bungkus keropok Bika yang mana aku telah makan 2 bungkus daripadanya. Dulu keropok ni punya packaging besar, sekarang dah kecik. 3 kali suap dah habis.




Lepas makan, kami jalan-jalan dan posing tepi pesisiran jalan bertar. Kami meneruskan tugasan kami dan sampai rumah pukul 2.00am masing-masing. Pagi ini mengantuk yang menggila. Dan aku dilanda selesema yang super teruk!!

Weh, persoalannya... aku kuat makan recently. Kain baju kurung aku banyak macam dah sendat. Berat dah naik ke?

10 ulasan:

  1. badan kamu tak naik. Cuma baju je yang mengecut
    Ha..ha..ha

    BalasPadam
  2. wawawawawawa aku pon suke bika nih jgk....sedap woooo...

    BalasPadam
  3. salam syima..
    eee ganasnya makan. sampai gitu sekali ek. hehe.

    Suka tengok pinggan dan kulit tu...

    BalasPadam
  4. uiii..sedapnye kerang tu
    nyumm..nyummm..

    yeah..minyak turun g 10 sen!!!
    perut tu..hehee..no komen
    biasalah tu kan...
    hidup untuk makan!!! =P

    BalasPadam
  5. thespiraleyes : meh arrr sini makan!!

    shimi : terima kasih lah dengan kritikan terbuka itu

    Maza's : Bika sekarang tak sesedap dulu lagi.. :(

    cikgu rashid : bila lapar saya akan jadi pelahap

    zuris : yeah! hidup untuk makan... tak guna sungguh!

    BalasPadam
  6. hihihi...

    tak per lah sendat sikit jer. Kan u kata nak yg sedang2 saja?

    Don't worrylah...makan jer, ai restu!

    :p

    BalasPadam
  7. sedapnyer....aku pun dah naik berat babe...kain baju kurung,suar n skirt2 aku ketat segala...susah hati aku babe....

    BalasPadam
  8. eedany : amboi, terasa ai tau... ye la i tak mampu nak kuruskan badan, jadi harus la mengaku suka yang sedang-sedang saja...

    missing cat aka farah : makin meningkat umur makin mudah naik berat badan dan makin perlahan metabolisma kita..

    BalasPadam
  9. heheh sungai buluh sasaran eh??tempat ko jumpe the thingskan...hahah...

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...