Cari Blog Ini

Khamis, 29 Januari 2009

Mode CNY

Aku tak berjalan ke mana pun cuti hari itu. Cuma hal emergency yang memaksa aku balik ke Pahang. Selebihnya aku mengabdikan diri di pejabat. Poyo je. Aku berehat sambil melompat-lompat membaca blog orang.

Rabu, kerja sangatlah tak menyeronokkan. Kerja kena submit report. Banyak report. Bukan nak cerita pasal kerja sangat. Nak cerita baju yang aku pakai semalam.

8.00am
Aku sambar satu baju kurung. Baju yang paling memudahkan cara dan tak perlu gosok beria. Sebab aku dah lambat. Perangai yang masih tak berubah; susah bangun pagi.

Sampai ke pejabat, bos cakap aku pakai baju CNY. Aku blur kejap, sebab baju kurung tu buat last 2 years.


Patutlah, bila aku tersedar rupanya aku sarung baju kurung plain warna merah menyala.
Bercakap tentang merah, harus aku akui merah memang ong. Aku dapat angpau lagi. Orang tua-tua cakap, bila kita baik dengan orang, orang akan ingat kita.



Aku bangga menjadi rakyat Malaysia. Masyarakat majmuk berbilang bangsa.

7 ulasan:

  1. hehehee
    padan ar lain mcm je.
    salah masuk page rupanya ;)

    yesss
    merah mmg ong
    dan ghairah gak
    hahaha =P

    BalasPadam
  2. merahnye kak ngah...wakaka!!!

    tak upload lagi ke xtvt jogging2 dengan suit merah...naik moto merah...partner pun berbaju merah...wakaka!!!

    BalasPadam
  3. Warna merah memang ader 'ong' nya....hehehehe
    Siap dapat angpow lagi...simpan duit kahwin...sikit2 lama2 jadi bukit...

    BalasPadam
  4. merah betul baju ko wei...
    merah itu ghairah?ahhaahha...betul2..

    BalasPadam
  5. Sesuei ngan CNY.. tema merah menyala-nyala.. ada ong!!!

    :D

    Sama lah.. sindrom liat nak bangun pagi!

    BalasPadam
  6. syimaa..!!! merah dan ghairah betol ko nih!!.. hahaha.. so haawwwttt!!! psssstttt~~~~~~~~

    BalasPadam
  7. merah menyala mak ngah!!! weh, dpt angpau tu. pau skit...

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...