Cari Blog Ini

Selasa, 13 Januari 2009

Rajin tak pasal

Sori kenkawan, aku masih bermalasan untuk meng-update cerita stim itu. Tapi jangan risau, aku akan cuba update. Aku tau kadang-kadang aku berjanji tapi sampai sudah tak update-update.

Cerita hari ini.
Aku telah berjaya membeli sebuah basikal lagi untuk housemate baru ku. Mudah untuk mereka berdua ke tempat praktikal. Basikal putih itu ialah bekas basikal-menguruskan-badan-tapi-aku-tetap-tak-kurus kepunyaan aku, yang kuning belang-belang (endangered spesis) itu kepunyaan As untuk dia berulang-alik ke stesen bas tercinta dan yang merah itu basikal baru untuk budak praktikal yang menginap di rumah aku. Mulia tak hati aku? Kan aku dah cakap, walaupun aku selalu membabikan orang, tapi aku baik. Beli basikal untuk mereka yang memerlukan dan yang penting beli basikal tak main HUTANG tau?

Ok, tetiba i felt guilty to my housemate, sebab aku dan As dah makan malam, sedangkan yang lagi dua orang itu tak makan apa-apa lagi. Langsung telah menyebabkan aku ke Tg Karang untuk membeli belah. Malangnya, aku telah tersilap buat jangkaan, mengandaikan bahawa parking kereta bawah pokok pada waktu malam burung-burung tak kan berak, sebab burung-burung itu dah tidur.

Ternyata burung-burung itu telah menggunakan teknik "airbrush" yang unik untuk menghiasi keretaku. Jadilah kereta berhias kejap. Dengan perasaan geli, bercambur rasa malu untuk pergi kerja esok hari, aku nekad untuk membasuh kereta. Pada korang mungkin nampak macam "Eh, apakah yang special sangat pasal basuh kereta tu?"

Aku tak suka basuh sendiri kereta sebab aku rasa macam tak bersih. Senang cakap, MALAS. Sepanjang tahun lepas, aku tak pernah basuh kereta sendiri. Tapi hari ini, berbekal semangat waja, aku dan pembantu sulitku (As lah...siapa lagi?) gigih membasuh kereta. Pecah rekod!!



Rajinkan? Esok kereta itu akan wangi kerana menggunakan Sunsilk - Damage repair shampoo, tapi nak repair damage apa? Hiks!

5 ulasan:

  1. basikal tuk menguruskan badan??
    hahhaaa...
    nk beli gak ar basikal tu ;P

    BalasPadam
  2. ye...beskal kuning belang2 tu memang endangered species...orang selalu aim beskal tu...dan biasanya orang lebih mengenali beskal itu melebihi tuannye...memang takleh blah laa...beskal lagi peymes dari tuan...

    BalasPadam
  3. uiks rajinnya syima.. (betul ke syima tuuu?.. macam orang lain jer..hehe)

    BalasPadam
  4. aku nak jadi housemate ko ar..
    ley aku bermanja-manjaan mintak macam2..ekekke

    BalasPadam
  5. Aha la....aku pun terasa macam nak jadi roomate ampa dorang...hahahahah

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...