Cari Blog Ini

Ahad, 1 Februari 2009

Tahniah Dr. Wani


Gambar yang tidak berkualiti ini telah dicilok dari entry blog yang menghairahkan ini.

31 Jan 2009, tarikh yang menggegarkan hati nurani aku kerana seorang lagi kawan sekolahku telah menjadi tunangan orang.

Well, jodoh dia kan?

Aku kagum dengan perubahan dia sekarang yang begitu humble dan soft spoken walaupun dia bekerjaya sebagai seorang doktor dan ber-ayahkan Dato'. Dulu dia agak eksyen masa sekolah hingusan. Tak macam ada orang itu, asyik nak riak sampai sekarang.

Aku rasa agak ralat sedikit kerana tak dapat bersama-sama yang lain untuk meraikan kan majlis pertunangan dia. But one thing for sure, dalam kemeriahan kenduri dia, mesti dia tak tertangan melayan semua tetamu termasuk Cik Rieha dan Cik Farah.

Dalam pukul 8.30mlm semalam selepas selesai agenda* kami** di KL, aku terus ke rumah dia di Ampang. Rumah pun dah clear, semua khemah-khemah, pelamin dan perabot-perabot telah diangkat. Niat aku ke sana cuma nak bergosip menjenguk dan tengok gambar majlis itu.

Yang menawan hati aku ialah cupcake yang dihidangkan sewaktu kedatangan kami.

Shedap! Nak buat pengakuan la sikit, inilah 1st time aku tengokdengan mata sendiri dan mencuba cuppycake. Jakun kan?


Door gift yang kiut ini didatangkan khas dari Kuala Kangsar. Korang perasan tak apa yang ada dalam boxes tu? Replika strawbery yang seksi.

Tapi rupanya strawbery itu boleh dimakan. Ia adalah tart nenas yang diubahsuai menjadi bentuk buah-buahan. Ada banyak bentuk buah yang lain, tapi untuk tetamu yang bertandang Wani standardize kepada bentuk buah strawbery.


Pagi tadi, oleh kerana ada 3 orang yang amazed nak merasa 2 biji kuih itu maka kami berkongsi-kongsian.

Notakaki: Kerana aku tidak dapat pergi ke majlis itu secara live, aku telah memotong rambutku pendek tanda protes terhadap Cik Nurul Fariha Husain kerana tidak meng-alert aku awal-awal tentang majlis ini!

* Agenda itu akan diceritakan dalam masa terdekat.
** Kami merujuk kepada aku dan Chenta

6 ulasan:

  1. la.. ko tak pi ke ke majlis wani? wish congrate untuk dia dr aku...

    BalasPadam
  2. He,he..
    nape macam tau jer budak sekolah hingusan yg masih 'sombong' sampai sekarang..he,he.
    eh,jap..nape mcm ada 2 lak dalam kepala aku sekarang..ngeh,ngeh..takpelah, kita geng2 ngan kita jer lah..

    P/s: Wei Syima, aku ingat lagi pergi umah hang,sementara nak tunggu ada ko-kurikulum ptg..gi umah hang terpegun tenguk rumah pony/rumah barbie yg maha besar tu..jakun wei aku masa tu..aku mana ada benda2 tu..sampai sekarang..ha,ha..

    BalasPadam
  3. hikhik releks ler aku mati2 ingat yng ko alert...hampun eh..

    BalasPadam
  4. aku kenal ke wani ni?

    aikk??? komen cam sama ajer ngan org kat atas tuh...hehhe hehhe

    btw, tahniah buat mereka :)

    BalasPadam
  5. izan ~ itu lah sadis.. aku ada discussion group aritu.. sibok seket.. malam je la yang dapat aku pegi.. tak dapat makan2 pun...

    huda ~ ni kawan sekolah rendah aku kat Convent Sitiawan... tak de kaitan ngn sekolah teknik...

    iza ~ ko kenal ke budak sombong itu?? hahahah. weh betul ke aku ada semua tu masa kecik.. tak pasan la.. tapi yang pasti... walaupun masa kecik ko tak dapat semua itu.. tapi ko dapat impian besar bila dh dewasa.. aku??? angan-angan je la..

    rieha ~ alah... macam ni lah kawan-kawan... dah last minute baru nak roger aku.. aku lupa dowh...

    13may ~ aku tak pasti la kalau kamu kenal dia, kamu sekolah pompuan semua ke dulu??? huhuhuuh

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...