Instagram Shots

Ahad, 1 Februari 2009

Tahniah Dr. Wani


Gambar yang tidak berkualiti ini telah dicilok dari entry blog yang menghairahkan ini.

31 Jan 2009, tarikh yang menggegarkan hati nurani aku kerana seorang lagi kawan sekolahku telah menjadi tunangan orang.

Well, jodoh dia kan?

Aku kagum dengan perubahan dia sekarang yang begitu humble dan soft spoken walaupun dia bekerjaya sebagai seorang doktor dan ber-ayahkan Dato'. Dulu dia agak eksyen masa sekolah hingusan. Tak macam ada orang itu, asyik nak riak sampai sekarang.

Aku rasa agak ralat sedikit kerana tak dapat bersama-sama yang lain untuk meraikan kan majlis pertunangan dia. But one thing for sure, dalam kemeriahan kenduri dia, mesti dia tak tertangan melayan semua tetamu termasuk Cik Rieha dan Cik Farah.

Dalam pukul 8.30mlm semalam selepas selesai agenda* kami** di KL, aku terus ke rumah dia di Ampang. Rumah pun dah clear, semua khemah-khemah, pelamin dan perabot-perabot telah diangkat. Niat aku ke sana cuma nak bergosip menjenguk dan tengok gambar majlis itu.

Yang menawan hati aku ialah cupcake yang dihidangkan sewaktu kedatangan kami.

Shedap! Nak buat pengakuan la sikit, inilah 1st time aku tengokdengan mata sendiri dan mencuba cuppycake. Jakun kan?


Door gift yang kiut ini didatangkan khas dari Kuala Kangsar. Korang perasan tak apa yang ada dalam boxes tu? Replika strawbery yang seksi.

Tapi rupanya strawbery itu boleh dimakan. Ia adalah tart nenas yang diubahsuai menjadi bentuk buah-buahan. Ada banyak bentuk buah yang lain, tapi untuk tetamu yang bertandang Wani standardize kepada bentuk buah strawbery.


Pagi tadi, oleh kerana ada 3 orang yang amazed nak merasa 2 biji kuih itu maka kami berkongsi-kongsian.

Notakaki: Kerana aku tidak dapat pergi ke majlis itu secara live, aku telah memotong rambutku pendek tanda protes terhadap Cik Nurul Fariha Husain kerana tidak meng-alert aku awal-awal tentang majlis ini!

* Agenda itu akan diceritakan dalam masa terdekat.
** Kami merujuk kepada aku dan Chenta