Instagram Shots

Selasa, 31 Mac 2009

Aku mudah marah, melenting dan memberontak

Bersiaran langsung dari Kuala Selangor.

Aku telah sampai dengan selamatnya semalam, pukul 12.38 am. Eh! Pagi tadilah kan? Dengan jarak 441km dalam masa 3 jam setengah. Laju tak?

Cut the crap...

[entri ini adalah entri amarah dan diingatkan setiap manusia ada celanya. mohon maaf diatas kekasaran bahasa]

Aku manage call selama ini, cuma famili sahaja yang boleh access aku. Jadi bila ada call dari luar list accept tu, telefon aku dengan sendirinya me-reject call tersebut. Sila sms saja. Pagi tadi aku dapat sms. Katanya pejabat aku nanti akan keluar satu memo tunjuk sebab kerana sudah sebulan aku tak menghadirkan diri ke tempat kerja. Aku hairan mana pergi rakan-rakan sekerja untuk back-up aku. Memang tak ada. Mungkin masing-masing terkunci mulutnya. Bukan mereka tak tahu aku on leave with a VALID GOV's MC. Bingai!! Bukan mc swasta yang boleh dibeli begitu saja!


Apa yang nak dibuktikan oleh mereka? Tegas tak bertempat. Bukan aku sesaja tak datang kerja. Aku injured dan aku ada mc. Kenapa nak dipertikaikan kedatangan aku sedangkan ada beberapa staff lain yang boleh sesuka hati tak datang kerja dengan alasan yang tak munasabah dan tak ada tindakan pun ke atas mereka. Kenapa bila aku, yang buat kerja itu dan ini nak kena tegas bangang macam ni? F**k you!

Aku memang tengah panas hati. Kepala aku serabut nak buat perkara yang tak rasional je sekarang. Memang bila tengah marah macam-macam boleh jadi. Cibai betul! Aku bukan sakit migrain, bukan sakit beranak, bukan sakit tangan atau perut, ini sakit di bahagian kaki! Agak-agaklah nak bergerak ke sana ke sini macam orang sihat. My movement very limited!

Adakah satu idea yang bijak menyuruh aku dalam kesakitan yang macam ini duduk di rumah bujang tanpa penjagaan yang sempurna? Adakah ketua, kerani, driver atau kawan-kawan pejabat yang nak datang tengok aku hari-hari bagi makan? Pui!! Sehari dua bolehlah. Haruslah bila dah dapat mc yang panjang, keluarga aku datang menjemput aku. Haram, berapa orang saja yang tanya khabar. Yang bagi idea suruh lepak dekat rumah, senyap macam biawak dapat bangkai.

Aku balik Johor pun mengejut, cara macamana aku nak sampaikan mc pada pejabat? Owh... ini juga satu idea yang semacam pukimak babi bila ada suara yang menyuruh aku pergi fax those mc ke pejabat. Apa yang nak urgent sangat? Siap suruh mak ayah aku tolong faxkan. Setiap pejabat ada protokol, bukan semua pejabat simply boleh main fax saja. Tolonglah bercakap seperti orang ada akal. Bila aku cakap, aku ada mc, meaning aku betul-betul ada mc. Tak boleh tunggu sampai aku habis mc ke? Aku boleh serah terus pada yang berkenaan.







Sehingga hari ini kaki aku belum pulih sepenuhnya. Dan hari ini aku dapat lagi mc sehingga esok.


So, in a rude way i decided to send sms kepada ramai yang berkenaan.

Salam,
Pls remain calm. I still got 2 more days mc. I will cont. my work on wed n pass to u those mc. if i get any memo from d office, there would b no hesitation at all my end to bring this matter to ceo. ramai lg yang xdtg ofis tanpa sebab xdiambil tindakan. i hv a concrete excuses. - syima





Syimalicious: Aku bengang tahap dewa! Adakah aku dah terkurang ajar?

#ArianiHijabRun2016

Achievement baru?!! Eh tak juga. Acara larian tanpa suami. Gigih nak dapat shawl percuma masa register aritu, tapi bila tengok bib dah nom...