Cari Blog Ini

Selasa, 31 Mac 2009

Aku mudah marah, melenting dan memberontak

Bersiaran langsung dari Kuala Selangor.

Aku telah sampai dengan selamatnya semalam, pukul 12.38 am. Eh! Pagi tadilah kan? Dengan jarak 441km dalam masa 3 jam setengah. Laju tak?

Cut the crap...

[entri ini adalah entri amarah dan diingatkan setiap manusia ada celanya. mohon maaf diatas kekasaran bahasa]

Aku manage call selama ini, cuma famili sahaja yang boleh access aku. Jadi bila ada call dari luar list accept tu, telefon aku dengan sendirinya me-reject call tersebut. Sila sms saja. Pagi tadi aku dapat sms. Katanya pejabat aku nanti akan keluar satu memo tunjuk sebab kerana sudah sebulan aku tak menghadirkan diri ke tempat kerja. Aku hairan mana pergi rakan-rakan sekerja untuk back-up aku. Memang tak ada. Mungkin masing-masing terkunci mulutnya. Bukan mereka tak tahu aku on leave with a VALID GOV's MC. Bingai!! Bukan mc swasta yang boleh dibeli begitu saja!


Apa yang nak dibuktikan oleh mereka? Tegas tak bertempat. Bukan aku sesaja tak datang kerja. Aku injured dan aku ada mc. Kenapa nak dipertikaikan kedatangan aku sedangkan ada beberapa staff lain yang boleh sesuka hati tak datang kerja dengan alasan yang tak munasabah dan tak ada tindakan pun ke atas mereka. Kenapa bila aku, yang buat kerja itu dan ini nak kena tegas bangang macam ni? F**k you!

Aku memang tengah panas hati. Kepala aku serabut nak buat perkara yang tak rasional je sekarang. Memang bila tengah marah macam-macam boleh jadi. Cibai betul! Aku bukan sakit migrain, bukan sakit beranak, bukan sakit tangan atau perut, ini sakit di bahagian kaki! Agak-agaklah nak bergerak ke sana ke sini macam orang sihat. My movement very limited!

Adakah satu idea yang bijak menyuruh aku dalam kesakitan yang macam ini duduk di rumah bujang tanpa penjagaan yang sempurna? Adakah ketua, kerani, driver atau kawan-kawan pejabat yang nak datang tengok aku hari-hari bagi makan? Pui!! Sehari dua bolehlah. Haruslah bila dah dapat mc yang panjang, keluarga aku datang menjemput aku. Haram, berapa orang saja yang tanya khabar. Yang bagi idea suruh lepak dekat rumah, senyap macam biawak dapat bangkai.

Aku balik Johor pun mengejut, cara macamana aku nak sampaikan mc pada pejabat? Owh... ini juga satu idea yang semacam pukimak babi bila ada suara yang menyuruh aku pergi fax those mc ke pejabat. Apa yang nak urgent sangat? Siap suruh mak ayah aku tolong faxkan. Setiap pejabat ada protokol, bukan semua pejabat simply boleh main fax saja. Tolonglah bercakap seperti orang ada akal. Bila aku cakap, aku ada mc, meaning aku betul-betul ada mc. Tak boleh tunggu sampai aku habis mc ke? Aku boleh serah terus pada yang berkenaan.







Sehingga hari ini kaki aku belum pulih sepenuhnya. Dan hari ini aku dapat lagi mc sehingga esok.


So, in a rude way i decided to send sms kepada ramai yang berkenaan.

Salam,
Pls remain calm. I still got 2 more days mc. I will cont. my work on wed n pass to u those mc. if i get any memo from d office, there would b no hesitation at all my end to bring this matter to ceo. ramai lg yang xdtg ofis tanpa sebab xdiambil tindakan. i hv a concrete excuses. - syima





Syimalicious: Aku bengang tahap dewa! Adakah aku dah terkurang ajar?

13 ulasan:

  1. saya sokong akak...masakan org sakit disuruh buat kerja..cuba diorang sakit maunya meraung2 kalau disuruh dgt office (hanya org sakit je yg faham perasaan org sakit kan huuu)

    BalasPadam
  2. awat la ramai yang dengki kat ko ha??? sian kawan aku sorang ni. sabo2...

    BalasPadam
  3. huhuu...err...dorang paham ke sms akak tu? len kali wat dwi bahasa...ekeke...

    BalasPadam
  4. cintacukelat
    bila sakit mmg cepat marah kan?? jgn ikut perangai ini ok?

    izan
    aku bukan kaki ampu macam setengah orang tu. itu sebab xnampak gajah depan mata, tp nampak kuman di sebarang sana.

    aslina
    lantak dorang la kalau tak faham... pandai2 buka kamus...

    BalasPadam
  5. i pun dh buang comment js-kit tuh..
    hehe

    BalasPadam
  6. kadang2 mereka ni nak tegas tak bertempat...cam cilake..

    BalasPadam
  7. honey. ok marah sekejap2 takpe. jgn marah lama2 buang masa beb.

    hohoho ko ni SGT HOT TEMPER kan. mcm mana nak kerja kat ofis swasta ni. swasta macam NERAKA JAHANAM ok.

    tp ofis bongok bingai mcm tu adalah afdal ko inform Head HR setiapkali renew MC. habis nak buat mcm mana setiap ofis mmg ada yg BASTARD tak reti org sakit ke haper.

    drpd: wakil pejabat swasta(swasta beb! lagi mcm lahanat)

    oh dugaan.

    BalasPadam
  8. faryn
    tak de lah... aku yang cilakek... aku rasa berdosa pulak buat entri ini

    belle
    dulu aku keje kat swasta tak de la sampai macam ini... aku mengaku aku hot temper.. itu sbb aku bukan pegawai.. aku kuli je..

    BalasPadam
  9. mrah btul syima ni...takut intan dgr...tp knapa la org2 ofis syima wat mcm tu kt syima...erm...kalo intan pun jd bengang gak...huhu...semoga syima cepat smbuh ye...

    BalasPadam
  10. ain
    i rasa kita patut buang je js-kit tu... sbb i tak pro menatang koding ni... nyesal rasanya...abih komen sume.. tp syabas kerana anda jg berubah hati...

    intan
    tengah marahkan... karang cerita pun tak dapat nak fikir rasional..tp i baik sebenarnya... (-_-)

    BalasPadam
  11. siot jek diaorg ni kan...??? pdnla ko tanye aku hari tu psl nak adukan pd ceo...diaorg ni kan, klu diaorg sikit2 mcm takpe pulak...ni mentang2 la ko mcm sebulan diaorg suka2 jek nak mintak surat tunjuk sbb...ko jgn risau, klu ada apa2 persoalan undang2 psl tindakan tatatertib sila maklumkan aku sbb aku pun dah jd part of the jawatankuasa kat ofis aku ni ha...

    BalasPadam
  12. missing cat
    strict tak bertempat... eh.. 2nd bos aku tak mo cakap ngn aku daa.... huhuhuhu... lantak lah.. aku pikir aku dah nak masuk 30thn.. tak kan nak diperkotak katik kan lagi?? kan...

    BalasPadam
  13. akk drive 3 jm 1/2 dr johor ? laju tu,cam my f.e dr jb smapi kl juz 3 jam jek..teror tul korang ni..


    kalo dorg tu xcayer kaki akk tu sakit,patutnyer akk kakikn jek dorg tu,

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...