Cari Blog Ini

Khamis, 5 Mac 2009

Tentang emosi - Tag dari Reen JB

Ini tag dari Redynne. Macam tahu je kita ni selalu jiwa kacau.


## tanda-tanda anda...
1. sedang sukahati
  • aku akan sukahati belanja orang atau beramah mesra dengan orang
2. sedang marah
  • i'm cursing walaupun tahu itu tidak manis bagi seorang wanita Muslim
3. sedang bosan tahap maxima
  • jalan-jalan cari makan
4. sedang cemburukan 'sesuatu' * i refer to orang okay?
  • cari kawan untuk mengumpat (lumrah perempuan kan?), tak pun buat kering pergi bersemuka dengan dia tapi luahkan rasa cemburu itu secara melawak/bersahaja
5. sedang rindukan 'sesuatu'


##kenapa anda...
1. rasa cemburu??
  • aku cemburu sebab adik aku bergaji lebih dari aku. lagipun aku adalah manusia biasa.
2. rasa marah??
  • sebab aku tak reti mengampu, tak ada talent kipas buntot orang atasan. Siapa boleh ajar?
3. senyum2
  • sebab dalam diam aku ada peminat yang baca blog ini tapi tak nak revealkan identiti. aku kan glam??
4. rasa bersalah
  • sebab aku paksa abah "menderma" RM50k untuk bisnes bodoh!
5. rasa mengantuk tahap gaban
  • bila cerita ko extremely membosankan dan tak kreatif langsung. aku suka cerita sensasi dan berinfo


##reaksi anda bila...
1. sedang marah
  • nak kena maki lagi ke??
  • kalau akal aku panjang dan aku tak dapat buat apa-apa, aku ambil wudhu dan seterusnya
2. terasa malu teramat sangat
  • aku muka tak tahu malu, setakat ni tak ada peristiwa yang memalukan.
3. tak dapat tidur
  • mak pesan baca ayat Qursi dan 4 Qul banyak kali sampai tertidur. Mulut puaka pun pandai berdoa tahu?
4. ternampak ehem berjalan dengan ehem2
  • siapa ehem? kambing pak amir ke? * i refer to orang lagi. Kalau ada mood aku akan bergosip tapi bukan tokok tambah cerita, kalau tak ada mood, tengokkan je.
5. keseorangan
  • cari kawan kena plan agenda, or surf internet, selak-selak buku ilmiah


##5 falsafah anda..
  • Berani kerana benar
  • No pain, no gain
  • It's better to be hated for what you ARE, than to be loved for what you are NOT (jadi diri sendiri, tak perlu hipokrit)
  • Mulut biar sial, hati mau baik. Jangan pura-pura baik, tapi perangai macam sial
  • Hidup ini bagaikan roda, sekejap kamu berada di atas, sekejapan berada di bawah

Sila beri kerjasama buat yang terpilih kerana aku ingin tahu falsafah korang sebenarnya.
  1. the spiral eyes
  2. cik faryn
  3. diva belle
  4. zuris
  5. tny
  6. aslina (pilihan wajib)
  7. ceera
  8. nemo
  9. iza karmila
  10. cikgu rashid

11 ulasan:

  1. sampai ati ko tag aku...hahahaha

    BalasPadam
  2. faryn
    hati aku belum sampai lagi pada ko.. huhhu tagkan pengerat silaturahim...

    BalasPadam
  3. adeh! kena balik kat aku eh. aku buat-2 lelap mata tak nampak. lalala....

    BalasPadam
  4. eh takde comment-mode. yeyyy! bravo bravo. wakakak.

    BalasPadam
  5. belle
    jgn mengade.. dimana semangat kejiranan ko..? baru bagi tag yang tak seberapa ni.. dh ngomel.. pernah rasa kena petir tak??

    setiap komen dari reader kita kena amek sebagai pedoman...

    BalasPadam
  6. baik cik syima lahling. tp aku ngelat sikit buat lmbat.. lalala...

    BalasPadam
  7. belle
    tak pe...tak pe... aku akan terus buat pantauan terhadap ko.. Wajib!!

    ceera
    buat jangan tak buat...

    BalasPadam
  8. hehe..
    aiseeey cik syima.. baru t'nampak daa..

    rupe2nya ko dh siapkn tag ni dgn gigih ea.. kekeke..

    mekasih la ye.. nnti lain kali aku bole le tag lagik..

    BalasPadam
  9. reen
    nak kasi tag lagi?? aduhh.. malas nyer...

    BalasPadam
  10. siapa ni?? nemo yer?? akak trace pakai ip awk.. :-P

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...