Cari Blog Ini

Khamis, 2 April 2009

Kau bilang aku baik-baik ya??!

Hari ini hari kedua aku masuk kerja setelah sebulan lamanya pergi bercuti.
lalala~

Sejak sms itu hari, ada makhluk yang tak mahu bercakap dengan aku dan aku sangat SUKA HATI! Nak tengok sampai bila...

Hari Selasa lepas Kuala Selangor dilanda thunder storm yang menakutkan. Pejabat disambar kilat dan terus blackout. Ditakdirkan desktop aku dan seorang rakan meletop dalam kejadian tersebut.

Aku tak dapat teruskan kerja sebab ketiadaan PC. Jadi aku berfoya-foya dalam pejabat, dan lepak di tempat Min_ena.

Sekejap tadi kontraktor elektrik datang untuk betulkan bekalan elektrik. Setelah dibaiki maka banyak ramailah meng-on PC masing-masing dan PC aku masih tak boleh guna. Dan dalam keadaan begini beberapa PC dan printer akan terubah setting dengan sendirinya.

****

Adegan 1

Kawan: Syima! Tolong tengokkan printer. Tak boleh print. Meletup dah kot.

Aku: (malasnya...) Aku tak boleh jalan. Kaki sakit.

Maka kawan aku itu menolak aku yang sedia duduk atas kerusi yang beroda.

Aku periksa printer, macam tak ada connection dengan elektrik. Aku tarik cabel power supply...

.
.
.
.

then aku tengok power plug tak cucuk di soket itu.

Kalau ini terjadi pada anda, apa tindakan wajar yang patut diambil?



Adegan 2

Kawan: Wei, kenapa printer tak boleh print out ni?

Aku: (malas lagi...) Aku rasa setting dialah. Tunggu Sandra datang check ok?

Kawan: Ko lah ni pandai-pandai ubah setting.

Aku: Apa pula aku, ko ingat duduk di PC min_ena ni boleh adjust setting PC lain ke?

Kawan: Ko kan "hooker". Mesti lah tau punya?!

Aku: Apa dia? "Hooker"?

Kawan: "Hooker" - kan ko pandai menceroboh pc orang?

Aku: Wei bukan hooker la bodoh, hacker!! Hooker tu pelacur, bengong!

Jadi sekarang kamu nak marah ke gelak?

Itulah kawan aku dari pantai timur. Hacker jadi hooker. Mula-mula nak cepuk saja pasal panggil aku dengan perkataan macam itu, tapi mungkin dia tersilap sebut. Abaikan.




Syimalicious: Susah juga orang yang tak ada cert dalam IT, buat kerja IT. Lainkali sebut betul-betul ok? H.A.C.K.E.R.

20 ulasan:

  1. wakakakakak aku mahu gunalah ayat itu

    hacker is HOOKER.. ngeh heheheh

    BalasPadam
  2. hahaha..akak gelak syima..baik sabar jer..

    BalasPadam
  3. kak ell
    hahahah tadi pun sy tergelak2 jugak....

    BalasPadam
  4. hooker...hacker...hawker...

    adeihhh...camne la bleh terlintas kat kepala nak cakap hooker tuh...

    mesti ader experience kat mana2 nih...ngeh3x!!!

    BalasPadam
  5. kahkahkah..jgn la marah beliau...tak sengaja tu..huhu

    BalasPadam
  6. aslina
    dia pernah try hooker kat hawker sebelah kedai hacker tu kot.. hahahah

    cinta cukulet
    tak marah... kelakar rasanya...pesan kat kawan2 yg pandai godam komputer... mungkin mereka juga akan di-terpanggil hooker...

    BalasPadam
  7. Kalaulah saya syima.. saya akan ketawa je. hahahhhh!!!!! demi untuk kesihatan..

    BalasPadam
  8. hahahhahahahahhahahahahhahahhahahahahahhahahahahahahha wahkakakaka wahkakakakakakakkaka...adoiii sakit perot tahap babun...ni la dikatakan obe konpiden hokey...hahahahhahahahaha

    BalasPadam
  9. cikgu rasyid
    memang saya ketawa pun... tak sangka perkataan itu boleh terpacul...

    riez
    over confident la kot...hihihihi

    BalasPadam
  10. hahahaha... sakit geraham aku gelak sesorang...

    BalasPadam
  11. heartless devilish
    sangat tak boleh blahkan?? cerita lawak yang tak disangka2. jgn la kamu panggil pegawai IT di sekolah tu sbg hooker... nahas nanti... huhuhu

    BalasPadam
  12. lalat adalah hooker!
    ya...dah dapat pekataan yg sesuai!

    BalasPadam
  13. tijah
    betul! nak tukar la nama lalat.

    jumie
    amboi... tak sayang mulut tul hang no... tok sah gatai pangge aku hooker..

    BalasPadam
  14. hahahahahahah...
    kelakar lah u ni
    adegan 1 tu mmg rasa nak je lepuk itu orang..
    *tp mcm selalu gak buat benda2 bengong gini, pastu susah2 kan org*

    syima, bagi alamat eh
    nak buat edaran kad ni
    nak jemput kamu...

    BalasPadam
  15. hahaha!!! mcm2 hal ek...??? hacker jd hooker..lawak2...ade osrg kwn aku yg englishnya agak lemah...dia tgk movie hari tu, tp dia ckp movie tu terlampau byk "feedback". aku try nak fhm apa yg dia ckp..rupanyer dia nak ckp "flashback". tp takpe, blh blaja dr kesilapan...

    BalasPadam
  16. dayu
    ok.. tp ko post je la kat tempat keje aku.. kalau berkesempatan aku pergi ngn Ahmad..


    missing cat
    orang tershashul....english pun tunggang langgang... nak gelak tak baik... tolong betulkan la...

    BalasPadam
  17. Dik, kalau boleh lepas ni jgn lah klik kat link entri terbaru, tolong klik kat link blog sebab blog aku ada masalah tak boleh uninstall js-kit.com punya comment setting. akak tak pakai js-kit dah...

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...