Instagram Shots

Khamis, 4 Jun 2009

Gayat Mikrofon?

Hari ini seharian aku berada di Ibupejabat Putrajaya untuk menghadiri sesi taklimat bagi persediaan untuk menghadapi peperiksaan PTK.


Dengan bangga dan rasa rendah diri, inilah kali pertama aku akan menduduki peperiksaan PTK, dan ia akan berlangsung pada 9hb Jun ni. Senior sana sini bercerita pasal PTK payah nak lulus, jadi takut juga rasanya. Tapi itulah lumrah hidup, bukan semua perkara kita boleh berjaya atau lulus dengan sekali cuba, kan?

Entry ini bukanlah nak bercerita tentang PTK pun tapi nak menceritakan tentang ke-gayat-an aku terhadap benda yang aku panggil table-mic. Haha... aku pun tak pasti nama saintifik benda ini.

Bukanlah tak pernah jumpa table-mic ni, saja nak tunjuk bahawa aku agak gayat dan ghairah nak berucap (berucaplah sangat kan??) bila benda tu berada depan mata.

Mic ni ada di bawah meja tempat aku duduk, aku tak ada niat nak sorok walaupun sahabat aku ni ada ura-ura nak suruh aku bawa balik mic tu ke Kuala Selangor. Hahaha kantoi!


Cari benda tersembunyi. Nampak tak?

Aku suruh cari mikrofin yang tersembunyi diantara kami lah...

Dia kata aku gayat. Aku peliklah, sebab gayat pada aku bermaksud seriau, takut tempat tinggi. Tapi dia cakap gayat tu JAKUN. Adeh... rosak Bahasa Malaysia aku. Gayat = Jakun dalam bahasa Melaka. Betul ke orang Melaka sekalian??

Masa penceramah suruh memperkenalkan diri (sesi penceramah kedua) kami berdua saja yang menggunakan mic tu, sungguh gayat kan?? Malu sekejapan.


****



Aku rabun silau, bila tengok slide mata aku akan sakit. Kebetulan aku pakai tudung ala-ala lilit macam sut scuba diving, bila aku pakai cermin mata, tudung tu agak tak selesa. Jadi aku pakai macam gambar di atas ni. Korang sanggup tak berjalan dengan aku dengan cermin mata aku terselit diluar?? Huhuhuhu..







Syimalicious: Sengal dan sangat clumsy pada hari ini!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...