Cari Blog Ini

Khamis, 4 Jun 2009

Gayat Mikrofon?

Hari ini seharian aku berada di Ibupejabat Putrajaya untuk menghadiri sesi taklimat bagi persediaan untuk menghadapi peperiksaan PTK.


Dengan bangga dan rasa rendah diri, inilah kali pertama aku akan menduduki peperiksaan PTK, dan ia akan berlangsung pada 9hb Jun ni. Senior sana sini bercerita pasal PTK payah nak lulus, jadi takut juga rasanya. Tapi itulah lumrah hidup, bukan semua perkara kita boleh berjaya atau lulus dengan sekali cuba, kan?

Entry ini bukanlah nak bercerita tentang PTK pun tapi nak menceritakan tentang ke-gayat-an aku terhadap benda yang aku panggil table-mic. Haha... aku pun tak pasti nama saintifik benda ini.

Bukanlah tak pernah jumpa table-mic ni, saja nak tunjuk bahawa aku agak gayat dan ghairah nak berucap (berucaplah sangat kan??) bila benda tu berada depan mata.

Mic ni ada di bawah meja tempat aku duduk, aku tak ada niat nak sorok walaupun sahabat aku ni ada ura-ura nak suruh aku bawa balik mic tu ke Kuala Selangor. Hahaha kantoi!


Cari benda tersembunyi. Nampak tak?

Aku suruh cari mikrofin yang tersembunyi diantara kami lah...

Dia kata aku gayat. Aku peliklah, sebab gayat pada aku bermaksud seriau, takut tempat tinggi. Tapi dia cakap gayat tu JAKUN. Adeh... rosak Bahasa Malaysia aku. Gayat = Jakun dalam bahasa Melaka. Betul ke orang Melaka sekalian??

Masa penceramah suruh memperkenalkan diri (sesi penceramah kedua) kami berdua saja yang menggunakan mic tu, sungguh gayat kan?? Malu sekejapan.


****



Aku rabun silau, bila tengok slide mata aku akan sakit. Kebetulan aku pakai tudung ala-ala lilit macam sut scuba diving, bila aku pakai cermin mata, tudung tu agak tak selesa. Jadi aku pakai macam gambar di atas ni. Korang sanggup tak berjalan dengan aku dengan cermin mata aku terselit diluar?? Huhuhuhu..







Syimalicious: Sengal dan sangat clumsy pada hari ini!

13 ulasan:

  1. hahaha...dulu masa kat matriks ada sorang budak pompuan pakai spek cam tu..sangat sempoi..budak laki selalu ejek dia..tapi tak sempat nak ejek lama2 sebab pastu dia gi oversea..huhuhuhu...org pelik ni memang bijak kan hehe (opss bukan nak kata kak syima pelik haha)

    BalasPadam
  2. aku slalu nampak makcik2 camni...
    hahahaha...
    hye aunty syima....

    BalasPadam
  3. bleh...saye no hal je nak jalan ngan akak kalo akak pakai spek camtu...

    tapi pastikan kaler bingkai spek sepadan dengan kaler tudung la...

    kalo lain2...saye pun buat2 tak kenal...haha...

    BalasPadam
  4. ele, superman pki spender kat lua pun ramai org gile kat dia pe.
    ni kn plak spek.heheh.apadahal.

    p.s-gudluck syima, 4 ur exam;)

    BalasPadam
  5. CC
    agak2 la...jgn la buat statement macam tu... i amat terasa tau?? sbb i tak bijak...


    faryn
    hello...? makcik2 tu pakai spek bingkai emas ok.. aku pakai bingkai alternatif stail... huhuhuuh


    Aslina
    tak pe, nanti akak try buat gitu bila kita pegi pasar malam sama2 nanti...


    Aizat
    komen ko betul2 buat aku gelak guling2, tak terpikir dowh camtu...

    BalasPadam
  6. orait je...orang specky cm kite ni..kot mane pun tetap cute cik syima...:-) (puji diri sendiri jugak nih..)

    BalasPadam
  7. please jangan jumpa aku pakai cermin mata macam tue. aku tabuh tak habaq satgi. ghelai gigi hang satgi.

    hahahahahaha...~

    BalasPadam
  8. siti murni
    hihihih tak pe... mmg dibolehkan puji diri sendri..


    musang
    dgn ko tak kan aku nak jatuh kan saham aku... mesti la kena vogue..

    BalasPadam
  9. ngeh ngeh janji ko pakai tudung orait ar.. hehe takda malu pun jalan ngan orang pakai tudung lagi bagus :)

    BalasPadam
  10. comei pakai tudung...

    alang2 mcm sut scuba, baik pakai swimming suit colour purple..pastu pakai goggles yang ada power.

    BalasPadam
  11. Nazeef
    ko pun rabun yeh??


    Pak Chu
    Kenapa aku rasa telinga aku berdesing dan panas??


    I hate lolipop
    tak sanggup pakai swimming suit dgn keadaan lemak sana sini....

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...