Cari Blog Ini

Isnin, 13 Julai 2009

Adakah hati saya amat sensitif?

Aku tak tahu kenapa, setiap kali mendengar alunan nyanyian lagu ketuhanan atau doa buat ibubapa, aku pasti tersentuh. Mudah benar aku menitiskan air mata. Adakah aku terlalu sensitif?

Aku cuba buat ketat, macam tak ada feeling. Tapi tak boleh juga. Adakah disebabkan video ini mengandungi orang-orang yang menangis hiba?




Sesuai sangat untuk adik-adik kita (kalau kamu kakak atau abang yang masih ada adik-adik yang bersekolah, cikgu pun boleh gunapakai juga) yang bakal menduduki peperiksaan besar; UPSR, PMR, SPM, STPM pada tahun ini.









Syimalicious: Tak berkat ilmu kalau derhaka pada mak ayah dan cikgu ni...

7 ulasan:

  1. aku ingat ko ni kental orangnya hehe, jgn marah. sensitif tu ada pd semua orang. tp kan yg selalunya ms motivasi tu je la nangis insaf.. lepas sminggu dua ilang balik. tp ada gak yang kekal.

    BalasPadam
  2. kamo memang sensitif hal hal kekeluargaaan.. sebab kamu ada sifat kasih sayang tu yang leh wat touching :)

    BalasPadam
  3. syima, sudah sepastinya. Bak kata orang tua dulu-dulu, 'hati orang pompuan ni sekeras manapun ia, pasti akan lembut bila kena caranya..'

    Saya rasa syima juga, walaupun nampak keras & pedas terbuka kata-kata, tapi hakikatnya penuh kelembutan.. orangnya baik.. penuh gurauan..

    BalasPadam
  4. ya
    hati lembut bah
    tu la mcm tu
    sy pun gtu jg
    sikit2 tersentuh

    BalasPadam
  5. hmm..sikit sebanyak kena sensitif jugak,especially bile masuk bab2 mak abah ni..:-) doa restu diorang tu yg menjadikan kita berjaya hari ni..(kira berjaya la jugak..)

    BalasPadam
  6. sedeyy tgk video ni.. lebih2 lagi budak tu sujud cium kaki ayah dia.. errmm

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...