Cari Blog Ini

Sabtu, 11 Julai 2009

Rumah bujanganku sebelum dilanggar Todak

Bila hari Sabtu yang panas terik sambil membuka baju dan dalam keadaan santai aku membuka balik folder-folder gambar yang dulu.

Aku terjumpa gambar lama rumah bujang yang aku duduki sekarang.

Ini adalah sebahagian himpunan gambar setahun lepas. Hangpa mai la ni, hangpa akan pengsanlah, tak ada rupa perempuan yang duduk di rumah ni. Sebab rumah la ni macam tongkang pecah, bak Singapura dilanggar todak.

Ini adalah ruang tamuku yang terhad. Aiseh, kenapa ada muka Meon dalam TV tu? Tak bombastik langsung tengok cerita sebegitu. (ayat cover line...)
Rumah ini adalah terus, maksud aku dapur, ruang makan dan ruang tamu tiada dinding divider seperti rumah design lama. Kalau buka pintu belakang, jiran belakang boleh nampak siapa jiran yang di depan rumah aku. Very straight away.

Ruang makan dan fridge cinonet aku. Fridge aku ini kecil tapi padat dengan makanan-makanan instant zaman prasejarah (dah expired la tu)
.
Ini pula ruang dapur untuk memasak, tak kan nak main dam di sini kan? Di sini tak ada wet kitchen, dry kitchen bagai. Rumah sewa tak perlu nak modified melampau. Sila ignore susunan barang kering yang begitu cincai. Oven tu perhiasan semata-mata, sebab selama 3 tahun ini aku tak pernah buat kek lagi. Hahaha

Meja studyku telah berubah menjadi meja untuk main masak-masak. Tempat membasuh automatikku letakkan disebelah kiri, manakala water filter Bio-Aura (pomot sikit) itu diletakkan dibawah sahaja. Sangat berat sehingga menyebabkan sinki aku bertukar dua kali akibat melendut.

Sesuai tak jadi rumah kelamin? Korang rasa sesuai tak??

Entry ini saja di-up-kan untuk mengisi masa lapang. Ada komen ke?









Syimalicious: Jangan mengada nak request gambar bilik tempat berkubangku dan gambar rumah sesudah dilanggar todak.

10 ulasan:

  1. sesuai!!

    hehehehe~

    jd kelab malam juga sesuai..(aku mau join)

    BalasPadam
  2. zara
    apakah benar kata2 mu, kelab malam juga sesuai???

    sila bawa lampu blink-blink..

    BalasPadam
  3. sist syima.. wahh gune wter filter bio aura..
    best x?hee.. pe khasiat?
    brape kos eh?
    dh alang2 ngah pomot, bek feez tnye..hehe

    BalasPadam
  4. lawa ar umah..sgt tersusun..
    hiks...

    BalasPadam
  5. hahaha..setahun yg lalu kira okey lah
    hehehe..lama tak tanya ttg kaki tu? dah 100% okey ker?

    BalasPadam
  6. mak aih dapoq hang tu, kt bawah tu mcm gudang kedai runcit...

    stok untuk zaman2 perang ka?

    BalasPadam
  7. Takde cam tongkang pecah pun? cam kena bom nuklear ade lerr.. hehehe... gurau jerr..

    Siap pomot bio-aura yg tak tahan tu... hehehe...

    BalasPadam
  8. ehehe memang dah dilanggar todak bukan ngan todak je nih siap kena goncang goncang agi huu haru haru

    BalasPadam
  9. huhu...rindu gak keadaan umah sebelum kene langgar todak, jerung dan dugong tu...

    nanti aaa saye rajin, saye kemas balik ye...

    BalasPadam
  10. waaa...banyaknye stok makanan...ahaha.

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...