Instagram Shots

Sabtu, 11 Julai 2009

Rumah bujanganku sebelum dilanggar Todak

Bila hari Sabtu yang panas terik sambil membuka baju dan dalam keadaan santai aku membuka balik folder-folder gambar yang dulu.

Aku terjumpa gambar lama rumah bujang yang aku duduki sekarang.

Ini adalah sebahagian himpunan gambar setahun lepas. Hangpa mai la ni, hangpa akan pengsanlah, tak ada rupa perempuan yang duduk di rumah ni. Sebab rumah la ni macam tongkang pecah, bak Singapura dilanggar todak.

Ini adalah ruang tamuku yang terhad. Aiseh, kenapa ada muka Meon dalam TV tu? Tak bombastik langsung tengok cerita sebegitu. (ayat cover line...)
Rumah ini adalah terus, maksud aku dapur, ruang makan dan ruang tamu tiada dinding divider seperti rumah design lama. Kalau buka pintu belakang, jiran belakang boleh nampak siapa jiran yang di depan rumah aku. Very straight away.

Ruang makan dan fridge cinonet aku. Fridge aku ini kecil tapi padat dengan makanan-makanan instant zaman prasejarah (dah expired la tu)
.
Ini pula ruang dapur untuk memasak, tak kan nak main dam di sini kan? Di sini tak ada wet kitchen, dry kitchen bagai. Rumah sewa tak perlu nak modified melampau. Sila ignore susunan barang kering yang begitu cincai. Oven tu perhiasan semata-mata, sebab selama 3 tahun ini aku tak pernah buat kek lagi. Hahaha

Meja studyku telah berubah menjadi meja untuk main masak-masak. Tempat membasuh automatikku letakkan disebelah kiri, manakala water filter Bio-Aura (pomot sikit) itu diletakkan dibawah sahaja. Sangat berat sehingga menyebabkan sinki aku bertukar dua kali akibat melendut.

Sesuai tak jadi rumah kelamin? Korang rasa sesuai tak??

Entry ini saja di-up-kan untuk mengisi masa lapang. Ada komen ke?









Syimalicious: Jangan mengada nak request gambar bilik tempat berkubangku dan gambar rumah sesudah dilanggar todak.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...