Cari Blog Ini

Khamis, 24 September 2009

Aku nak buat pengakuan

Aku dah semak. Tak boleh nak fikir apa dah.

Mak kata "Belum kahwin dah gaduh-gaduh..."
Abah kata "Time suka dia mengekor je awak, masa nak bagi nama untuk pindah haritu siap tanya abah. Time gaduh awak yang perempuan ni pula merayu-merayu pada dia. Abah tak suka macam ni."

Aku bagitahu aku gaduh bukan break off. (Aku tau korang mesti suka cerita ni) Aku tipu diorang. Terpaksalah, sebab diorang dah mengharap aku akan ke jinjang pelamin nanti. Tapi... tiada arah.

Aku mulut jahat. Tapi belum sampai kearah perbuatan busuk sebusuk hati yang busuk. Tak. Mulut saja yang jahat. Dan ego yang terlebih. Sejahat-jahat mulut aku sebenarnya kalangan lelaki juga pun ada yang mulut jauh lebih hebat jahatnya.

Aku dah silap percaturan. Penantian yang seakan-akan dipermainkan dan dipersia-siakan. Janji-janji kosong terus ditabur dan membiarkan aku untuk menagih harapan-harapan palsu. Tak berhasil perkenalan yang lama sebegini sekiranya dia masih tidak memahami keadaan aku, lebih-lebih lagi bila hampir waktu datang bulan.

Sedih. Tapi dia tetap buat-buat tak perasan.

Akhirnya mungkin benar telahan aku. Perpisahan ini dirancang. Perancangannya begitu teliti dan halus tapi dikaburi dengan memberi harapan dan angan-angan yang tinggi. Perempuan mulut jahat tak boleh berubah katanya. Tapi aku cakap, janganlah melihat kisah lalu untuk membentuk masa depan. Kalau itulah takdir untuk aku, nak cakap apa lagi kan? TAPI, dia tetap tiada tandingan. Dia insan yang terbaik sebenarnya.

Marilah bertepuk tangan wahai seteru-seteru ku. Kamu boleh bersedekah pisang ke masjid akan kekalahan aku pada kali ini.

My dear,
If you read this, I guess you know this is for you. I'm not behaving like one that day. Accept my appology. Apa yang berlaku it beyond my control. It's a hormone thing and my stupidity. I'm so sorry.
I admit i still love you.

I want you back for good.

See, aku merayu lagi...






Syimalicious: Everybody has their own darkside. I'm willing to change but i'm all alone. So how?

11 ulasan:

  1. kita berdua memang diambang kedukaan ke?

    BalasPadam
  2. semua terjadi ada sebabnya.erm..sabar la k jgn sedih dan jgn putus asa.memg la kalau ada jodoh xkemana tp itu xkn dtg bergolek kalau tidak dicari. betul kan?
    hehehe
    :)

    BalasPadam
  3. mandrem je mamat tu!
    hahahahahaaha..tetiba aku kasi idea macam syaiton...

    BalasPadam
  4. sabar eh syima....

    ade hikmahnya....

    ada baik dan buruknya...cuma amik yang positive2 saje key...

    anggap jerla u belum jumpa lelaki yang boleh 'pimpin' u...
    yup..org 'mulut jahat' macam kita nie selalu dipandang serong...dipandang jahat...

    kalau lelaki tu betul adalah untuk u, sepanjang masa dia melihat kebaikan dlm diri u dan menenggelamkan 'mulut jahat' tu....

    tapi mungkin dia belum lagi ditakdirkan utk u...jadi isu 'mulut jahat' tu menutup segala keindahan dalam diri u...

    banyakkan bersabar....k!


    p/s : dah macam blog aku plak..hahahhahha

    BalasPadam
  5. sabar la Syima...
    setiap yg berlaku pasti ade hikmahnyer...
    jodoh pertemuan ditangan tuhan..
    yg dah idup bersama skang ni pun..belum tentu dapat kekal utk selama-lamanya..
    tabahkan hati k..kalo die dah ditakdirkan tercipta untukmu..dun worry..die tetap akan jadi milikmu..oke my dear frens...

    **x salah kite org pompuan ni merayu pada org yg kite syg..semuanya kite lakukuan demi kebahagiaan hati kite jugak..btol tak..tak gune kite terus ego..kalo kite tak mampu idup tanpa die...(tetiba..aku lak emo..huhuhu)

    BalasPadam
  6. adeih.. begitukah?? huhu.. tape la.. dugaan kehidupan, nk memilih sgt pun susah skrang ni.. berdoalah senantiasa agar dikurniakan seseorang utk kamu..

    Apepun yg datang nanti jika bkn seperti yang diharapkan, harap bersabar dgn dugaan dariNYA.. tak semua yg kt inginkan akan kita dapat serta merta.. mgkin dia nk bagi kita hujan dulu sebelum smpainya sinar yg menerangi kehidupan dgn penuh kebahgiaan...

    berdoalah kepadaNYA senantiasa yea.. kita ni hamba yg dhaif, nk bermohon bkn sekali dua.. selalu2 lah berdoa agar diperkenankan olehNYA..

    bergembiralah di hari raya yg mulia ini walaupun hati berduka.. x)~

    BalasPadam
  7. suka duka harus dilalui bersama.
    bila dah diikat dengan ikatan yang sah cabaran tu lagi hebat.

    BalasPadam
  8. alaa sedih lah kalau jadi camnie takpe lah.. kalau masih ada cinta jgn ego!!
    tapi kalau dia pown dah tak suka.. pasrah jelah.! doa banyak2

    serius lah doa memang bsatu2 yer cara yg boleh buat kita move on!
    doa mintak ketemu jodoh yg sesuai! takpe akak syima jgn lah sedih!

    nie dah mcm kesah.. tepuk2 seblh tangan nie memang genra aku nie! :(

    doa banyak2
    Ya Allah.. sekiranya dia bukan terbaek buat ku! kau jauhkan lah dia dari pikiran ku, ko berikan lah aku jdoh yg lebih baik sensungguh yer Engkau Maha megetahui..

    Amin!

    BalasPadam
  9. stay cool babe..

    aku rasa kebnykan pompuan, mmg sure behave yg sama klu dah syg..

    soal hati, hnya empunya diri je yg memahami.. hmmm

    BalasPadam
  10. syima syaz, ayin jemin, faryn, queen, jue, aku nakal, zan-xray, as, boneka tak sakit, redynne
    sob...sob... (sambil lap air hidung yang meleleh..)

    lidah siapa tak pernah tergigit kan? terlepas cakap inilah padahnya.. uwwaaa!!

    aku rasa terharu atas sokongan dan perhatian korang dengan masalah jiwa yang sedang aku hadapi ni.

    Terima kasih banyak-2, semoga Tuhan jua memberi petunjuk untuk korang hidup bahagia selamanya.

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...