Cari Blog Ini

Sabtu, 31 Oktober 2009

Aku juga yang tak laku-laku

Pagi tadi aku tumpang kereta seorang pegawai aku untuk ke Shah Alam bagi projek pemilihan calon untuk sukan penguatkuasa kementerian.

Masa dalam perjalanan tu, dia cakap "ko dengar lagu ni, sesuai untuk ko..."


Aku selalu dengar lagu ni bila aku buka profile orang dalam friend list Tagged. Tak tahu la pula lagu ni dah mula femes di corong-corong radio. Al maklum la, radio frekuensi dalam kereta aku cuma boleh buka Hitz.fm dan Mix.fm je.

Bila kaji balik lirik dia macam khas untuk mereka yang masih tercari-cari jiwa mereka yang lagi satu which mean i'm in. Sila la rujuk lirik lagu ini.


Apa salahku apa salah ibuku
Hidupku dirundung pilu
Tak ada yang mau dan menginginkan aku
Tuk jadi pengobat pilu
Tuk jadi penawar rindu
Tuk jadi kekasih hatiku

*
Timur ke barat selatan ke utara
Tak juga aku berjumpa
Dari musim duren hingga musim rambutan
Tak kunjung aku dapatkan
Tak jua aku temukan
Oh tuhan inikah cobaan

**
Ibu-ibu bapak-bapak
Siapa yang punya anak
Bilang aku aku yang tengah malu
Sama teman-temanku
Karna cuma diriku yang tak laku-laku

***
Pengumuman-pengumuman
Siapa yang mau bantu
Tolong aku kasihani aku
Tolong carikan diriku kekasih hatiku
Siapa yang mau


Back to *, **, ***

Ibu bapak punya anak
Bilang-bilang aku aku yang tengah malu
Sama teman-temanku
Karna cuma diriku yang tak laku-laku

Back to ***




10 ulasan:

  1. ada juga dgr lagu ni, ingat pada nada tapi tak ambil tau lirik dia sbb mempokus pada lain.

    Ramai yg berkenan pada syima sebenarnya.. :=)

    BalasPadam
  2. hahaha...
    first time dengar ini lagu...
    mengena plak lagu ni ngan aku...

    BalasPadam
  3. hehhee
    lgu ni best jg dgr
    ada motifnya.heheh

    BalasPadam
  4. ries lee
    aku suruh ko dengar...bukan suruh minat... huhuhu ko pikir aku suka lagu indon?


    zanray
    itu la... dulu aku ingat lagu ni lagu tangkap leleh.. baca lirik~ rupanya lagu nasyid ok...


    misty
    jgn caKap ko... aku pun terasa weih!! hahahha


    ayin jemin
    memang lagu bermotif... huhuhuh

    BalasPadam
  5. hey sis...
    ngee lagu tuh...xpenah dgr la pulak

    BalasPadam
  6. saya pon tak laku gak kak.

    huu.

    lagu nie mcam lagu dangdut la plak.

    BalasPadam
  7. ahaha.. sama2 la kita tak laku..

    welkam to the club.. =p

    BalasPadam
  8. ruff
    sila lah dengar berulang kali...


    farah
    ada tu jodoh ko nanti... tunggu je... huhuhuh

    itulah mula2 ingat lagu dangdut..


    jard the great
    weih...aku tak mo bujang lama2... jgn ajak aku masuk club bujang.... uwaaaa...

    BalasPadam
  9. Owh!!! Lagu ni aku tahu..
    Tapi ehh manade!!! Ko ni.. sensentap plak!!!!

    Sensetip+Sentap=Sensentap!!!

    Wakakaka :))

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...