Cari Blog Ini

Sabtu, 14 November 2009

Nak makeup free?

Dah jadi macam habit, bila aku merayau-rayau dalam shopping complex aku akan singgah Elianto booth or outlet.

Seronok. Aku teruja menengok pallete kaler yang berwarna-warni, pensel mata dan kening, berus-berus muka dan bermacam lagi. Lumrah perempuan kan? Yang mempunyai 9 nafsu. Sementara menunggu jam 11pm untuk movie Phobia, aku dan gegadis singgah masuk ke Elianto.

Aku men-try banyak produk. Aku suruh beauty consultant tu test di muka aku.


Mula-mula makeup aku akan dibersihkan dengan remover mereka. Rasa sticky and oily tapi sebenarnya tak. Best betul bila orang sapu-sapu berus ke muka. Rasa stim nak tido. Foundation yang dia apply tak perlu di touch up dengan bedak lagi. Sangat selesa di muka.


Dia palit eyeshadow warna hijau yang amat terang. I'm kinda afraid of that color tapi bila apply.... wow! I loike!! I loike the lip gloss too!


Maka sebagai seorang wanita yang mempunyai nafsu men-shopping, aku terbeli barang-barang yang tak memberi manafaat untuk kesihatan atau pun pengetahuan ini hampir RM110. Adakah aku telah melakukan pembaziran yang dahsyat? But i do get free for a lipstick, and make up session worth for RM80. Okay la tu kan?


Terimalah pose gedik make over kami. Hahaha!












6 ulasan:

  1. wah da makeup cecantik tu tinggal nak pi dating jer lagik =)

    BalasPadam
  2. tangkap gambo tak?

    i mean, ada free photo?

    BalasPadam
  3. akak pun suka bila muka kita dibelai-belai, diulit-ulit...

    BalasPadam
  4. hehehe.intan pon suke elianto.hari tu beli2 smpi xpasan dah rm100+ haha..smpi bf ckp byk sopping tuk make up.ghee.xpnh try green lah..cm cntik je akak pkai.tp intan xsuke la pkai foundation..huhu

    BalasPadam
  5. Owh!!! Elianto.. aku pun gune produk tu jugak.. okey lah.. value for money & affordable (bg aku lah) :)

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...