Cari Blog Ini

Sabtu, 10 April 2010

Aku gersang

Entry hari ini dibawa khas oleh Syimalicious untuk peringatan readers semua.

Biasanya untuk setiap kali log in FB, aku dapat RM100 aku akan terus dapat access memandangkan aku memang sudah klik pada "Keep me logged in". Tak susah-susah nak key in user id dan password.

But that one have be reminded so many time, jangan log in sebegitu (anything about online personal profile or account) sebarangan di public pc. So memandangkan di pejabat I got my own pc, aku berpendapat tiada masalah untuk aku access dengan begitu mudah tanpa rasa takut disalahgunakan pihak lain.

Nak dijadikan cerita, pada hari berkenaan aku mendapat tugas luar. Jadi aku biarkan pc aku itu tanpa pengawasan sesiapa. Untuk makluman aku juga pengguna Celcom SMS dan bermakna aku juga akan mendapat update melalui SMS.

Baru masuk kereta nak panaskan enjin, ada SMS masuk, "Penapis mulut dia dah bocor". Pelik juga, sebab sebelum tu aku tak ada update apa status pun dalam FB. Masuk pula SMS ke dua, "Ko kenapa beb?".

I'm so curios, i call officemate yang nearby my cubicle. Dia tolong check my FB's profile, so status update stated : نور ذات الشيماء كمل (Syima Kamal) Gersang

I ask her to delete. Panas hati and wondering siapa punya kerja la yang palat sangat tu. Dalam hati tak ada orang lain dah nak dituduh memandangkan "dia" suka pergi pc ke pc untuk violence chatbox atau status secara sorok-sorok.


Dah selesai tugas aku update status yang baru. Tapi siapa "dia"? Takkan nak cerita pula kat sini. Bahaya.

Yang best tu, "dia" yang aku suspek tiba-tiba IM,
Dia: Eh, hari ini aku tak pergi kat tempat ko dan tak main komputer ko. Harap maklum
Aku: Ok, tak pe lah, mungkin ada babi-babi sekitar situ.
Dia: Apsal lah orang tu nak buat ko macam tu??

Pada akulah kan, kalau bukan ko yang buat kenapa nak rasa bersalah sampai nak kena declare begitu? Bukankah itu mengkantoikan diri sendiri?

Tak apa, biarlah orang tahu aku GERSANG. Biarlah orang mengganggap aku berusaha mendapatkan publisiti murahan. Mujur "dia" tak bubuh status aku, نور ذات الشيماء كمل (Syima Kamal) perlukan SEKS.

So readers, don't ever leave ur pc unattended. Mana tahu orang nak dajal kita. Sebab status tu penyebab ex-bf aku berfikiran aku begitu desperate sehingga dia malu untuk mengaku aku ni GF dia.

Malang tidak berbau. Orang nak menganiaya kita ni ada di mana-mana, semua tunggu peluang. Mungkin secara langsung atau tidak langsung. Macam kes cagu di kaki.







Syimalicious: Dikelilingi ramai sangat kawan-kawan yang tidak berpelajaran dan cacat otak.

14 ulasan:

  1. HEHE.. chillax babe.. t'gelak sekejap aku membayangkn ko sedang kegersangan.. LOL :P jgn mareee..

    amacam? x dapat balas cara kasar, ko balas cara baik.. 1 opis kn? lagi baguss.. muahahaha! mcm yg aku pm ko smlm? ingt lg? ;)

    jahatnye haku... :P

    BalasPadam
  2. membahayakan lol....sgt bahaya...hahaha pompuan kawan ko tu vodow banggang tolol bahlol...tu jer berjaya aku rumuskan...the very the vanggang....kekekekeke

    BalasPadam
  3. aku pun nak buat status mcm tu ler
    haha

    BalasPadam
  4. gurau kasar tuu..kalaua da bukti @ saksi baguslah..jgn guna instinct je, nanti takut keruhkan persahabatan

    BalasPadam
  5. siannya kawan aku sorang ni. aku rasa mmg ramai org yang jeles ngan ko. tak leh tgk ko senang skit. sapa la minah yang kurang kasih sayang ibu tu ha???

    BalasPadam
  6. salam

    uiss..

    Tabahkan hati syima k. Jangan biarkan kita juga ikut serta dengan gayanya..

    BalasPadam
  7. aku rasa dia nak taruk status dia gersang sbenarnya..tetapi tersalah pakai page ko...hahaha

    BalasPadam
  8. sungguh babi org itu. nasib i buat password. owh PALAT tu apa?

    BalasPadam
  9. Jangan risau kawan2..
    Syima kamal akan ada cara mengatasi keadaan dan orang2 macam ni.
    Paling suka ayat ko
    "Ok, tak pe lah, mungkin ada babi-babi sekitar situ."
    mesti terduduk dan merah padam kalau orang tu dia.

    BalasPadam
  10. kawan-kawan semua, perempuan mulut jahat macam aku ni patut kot orang perdajalkan..

    firasat jahat mengatakan "dia". tapi dah orang tu kata bukan dia.. mungkin la orang lain...

    housemate dia pun covered up for "dia" jadi bukan dia lah...

    tak mau la tuduh2... but the main point is dont leave ur pc with id n password...

    BalasPadam
  11. baikk puan..
    betul la tak baik juga tuduh2 ni.

    BalasPadam
  12. ade jugak org xde keje suke buat mcm tu ek... mental prob ke hape?

    BalasPadam
  13. Bukan violence tapi violate. :-) Saya polis grammar.

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...