Cari Blog Ini

Jumaat, 9 April 2010

PJJ: Percintaan Jarak Jauh adalah demanding!

Berapa peratus pasangan dalam dunia ni yang sanggup untuk bercinta jarak jauh? Bagitahu aku??

For me, i hate PJJ. Really HATE it! Orang banyak bagi tips ~ bagaimana untuk stay on dalam jenis percintaan sebegini. Tapi tak tahu kenapa, it doesn't work on me.

Terlalu banyak dugaan. Cabaran dalam perhubungan?


Mengikut kata Brother Love, bila sunyi kita tend to fill up the loneliness dengan orang yang berdekatan. Aku akui ada kebenaran. Kita tak nak terlalu dibuai-buai rasa sedih kerana terlalu merindui si dia.

Bukan isu percaya atau sangsi atau kesetiaan jadi pertikaian. Kadangkala hati kita senang diusik oleh bisikan Syaitan. Sekuat mana pun kita untuk tidak memperdulikan bisikan itu tapi hati kecil pasti meronta-ronta. The chances to break up sangat tinggi. Hanya yang betul-betul kuat boleh survive.

So many blog tell us to do and don't. I just don't give it a f##k. Kita memang boleh apply, tapi sampai bila?? Ada yang aku baca tu, gunakan teknologi untuk terus dekat dengan si dia. Gunakan telefon bimbit untuk ber-3G. Gunakan YM untuk chatting sampai lebam. Guna itu dan ini.


Tapi lambat laun yang jauh tetap jauh, yang dekat mendapat tempat di hati. Ok, ini ialah kata-kata seorang yang tidak gemar dan tidak percaya pada perhubungan jarak jauh ni. Worst come to worst, si jantan (dalam konteks pengalaman aku ye) sudah pandai memberi alasan "HP tertinggal dalam kereta.", "Tengah jumpa orang ni, nanti call balik" atau pun sangat aktif mengomen gambar-gambar (cth: "Leh cair hati lelaki tengok) atau status kawan-kawan di FB dan langsung terlupa yang aku pun ada FB. Ayooo! Termelalut pula, panas hati punya pasal.

Yang paling penting kawan-kawan, sebarang gambar-gambar bersama tidak dibenarkan mengexpose untuk tatapan umum. Apa tanda-tanda itu ye?? Perkara remeh korang cakap?? Mungkin sebab aku terlalu memberatkan kepala dengan isu-isu sebegitu kot. Sebab aku memang seorang yang pen-jeles tahap Hardcore.


Jarak bukan pemusnah.

Aku tak jadikan poin jarak sebagai pemusnah cinta. Lagi pun 222km je pun. Bila tiada cinta di hati, macam-macam boleh berlaku. Macam-macam alasan boleh wujud.
Malu dengan kawan-kawan, sekejap baik sekejap gaduh. Sampai dijadikan bahan untuk joke around. Senang cerita tamatkan semua. Biar yang sibuk-sibuk nak makan nasi minyak aku dengan teman percintaan jarak jauh aku tu tidak kesampaian.
Walaubagaimanapun... dalam hati ada taman, aku tetap perempuan yang lemah walaupun bermulut jahat. Aku tetap ada rasa sedih. Aku tetap menangisi segala memori dan kenangan bersama. Aku ego tapi aku tak sanggup hadapi dugaan. Aku sayang dia tapi tak berbaloi bersama lelaki yang malu mengakui kita teman istimewanya.








Syimalicious: Kalau ada jodoh tak ke mana. Tapi aku dan dia masa dah rugi almost 3years. Enggak ada keberhasilan antara kami walaupun diusahakan.

8 ulasan:

  1. Cinta jauh tapi sentiasa dekat .. cinta dekat tapi terjauh terpisah ..

    BalasPadam
  2. pjj nie ade pro & cont-nye. pro: m'uji kesetiaan pasangan. cont: kebarangkalian pasangan utk curang = tinggi! so, tepuk dada, tanye seleralah! t'pulang..

    BalasPadam
  3. aku bertahan 3 tahun jer.. Lepas bersalin anak sulung terus pindah ikut laki...

    BalasPadam
  4. Babe, aku suka N3 ko pasal PJJ nih.. errmm.. itu lah aku pernah merasa... maseh keep in touch ngn dia.. slack sket je.. dh x get along..

    Ko still ngn orang Pahang tu yea? Hehehehe.. ha'ah tp npe x leh nk expose muke pix ber-2?? Kata chenta, ape salahnya.. kan.. kan..

    Babe, peta ko ke Phg tu short-cut lalu jln darat ke, sg phg? Heheheh.. usik je..

    BalasPadam
  5. pjj ni bagus nok..aku dulu pjj ngan boy ...biler da dekat asik nak beramuk jer...mase jejauh gadow gak..tapi biler dekat kang nyampah pun ade....ishk ishk

    BalasPadam
  6. hari gini banyak cara untuk menjadikan jarak yang jauh menjadi dekat...simple kan? & bukankah cinta juga butuh pengorbanan pula?

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...