Instagram Shots

Isnin, 24 Mei 2010

Siapa cakap orang tu anjing, dia juga spesis anjing kerana hanya anjing dapat mengenali anjing lain.

Hahaha. Tajuk entry terpanjang setakat ini.

Orang gila tak akan kata diri dia gila. Begitu juga anjing. Orang yang menuduh orang lain anjing juga perlu terima kenyataan bahawa dia juga anjing. Sebab dia yang menyalak dulu.

Its really childish and immature since i have to tell everybody about what is going on in my office. Don't feel offended if you read this. I do aware that i have a lot of haters and i don't even care at all. I was the one who bring/create problems. Ok, i admit.
Saya memang pencinta anjing.
I was called "Anjing" by my colleague. Because i like to bark. Woof!Woof!

Eh, kita tukar medium bahasa ye?

Bukan apa, senang orang pejabat juga nak baca cerita anjing ni lepas tu jadi penyampai dan menyampai. Macam tak biasa pula? Sebab ada orang tu (see, aku tak guna perkataan anjing pun) dia cakap, aku ni suka mencari kesalahan orang lain tanpa menghisab diri sendiri. Yang mengata tu, betul sangat yer? Macam tak pernah cari salah orang lain? 2 x 5 je. Budak laki ni pun satu, dah baca status FB orang tu senyap-senyaplah, ni tolong bagitahu aku. Semangat betul bergosip.

Dah nama manusia pasti akan melakukan kesilapan sebab kita bukan Nabi yang maksum.

Apabila marah ia secara tak langsung mempamerkan kebodohan sendiri bila tidak terkawal. Tapi bila kemarahan itu hanya melibatkan antara dua individu dan salah seorang individu itu menyebarkan pergaduhan itu melalui apa jua medium untuk mendapatkan perhatian dan simpati orang lain, itu dipanggil KEBODOHAN BERGANDA! BERLIPAT GANDA!!

Aku dah berjanji tak mahu membuka aib sendiri dan orang lain, tapi kadang-kadang perempuan ni boleh tersasul untuk bercerita.
Aku nak tanyalah pada siapa-siapa yang baca entry ini, adakah kamu pasti orang disekeliling kamu itu ikhlas berkawan kerana diri kamu sendiri atau berkepentingan yang lain?? Jangan rasa hebat mempunyai kawan-kawan yang ramai. Pada aku lebih baik dikelilingi kawan-kawan yang berapa kerat saja dari puluhan ribu orang. Bergerak dalam grup, umpat sana-sini, adakah kamu pasti mereka tak akan mengumpat kamu kembali??

Adapun perselisihan faham atau pergaduhan tak perlu dipanjang-panjangkan. Kawan yang baik ialah mereka yang sering mengaku kalah dalam setiap pertelingkahan dan tidak berat utk mengucapkan perkataan"maaf". Aku tak cakap aku baik, tapi sekurang-kurangnya aku dah ungkap perkataan maaf tersebut.

Selari dengan hadith Rasululah saw yang bermaksud: “ Seseorang itu adalah mengikut agama temannya, oleh itu hendaklah seseorang itu meneliti siapa yang menjadi temannya” (H.R Abu Daud).

Bak kata pepatah Arab, “ Bersahabat dengan penjual minyak wangi, kita akan menerima percikan wangiannya, manakala bersahabat dengan tukang besi, percikan apinya akan mencarikkan baju kita.”

Tak mati hilang kawan sebegini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...