Cari Blog Ini

Khamis, 22 Julai 2010

Tragis: Aslina sebagai saksi utama

Berkurun tak update kan?

Kali ni update gila-gila laju disebabkan insiden ini. Insiden kematian. Kematian yang menyebabkan seluruh anak beranak menangis atas pemergiannya.
Menyedihkan bagi orang itu, tapi menggembirakan bagi aku. Dan Aslina. Muahahahaha!!

Jahatkan bunyi??

Jiran sebelah rumah aku ni baru beberapa bulan bela anak anjing. Ye, anak anjing. Anak anjing yang mati sebenarnya. Cara dia mati sangat tragis.

Sebelum ni anak anjing tu ditambat dengan rantai yang mencekak dilehernya. Petang tadi jiran aku ada kesedaran sivik dan bagi dia bebas bergerak. Tak sampai setengah jam, sebuah Avanza kelabu di kejiranan ini melanggar anak anjing tersebut di kepala dengan kelajuan 40km/hr. <-- mengikut keterangan saksi kejadian.

Aslina yang pada ketika itu sedang mencedok tahi di dalam litter box sangat terkejut dan tergamam dengan kejadian tersebut. Dia masuk ke rumah secara perlahan-lahan dan memberitahu kejadian itu kepada aku...

Fuh! susah betul nak mengarang dalam bahasa suratkhabar.

Jadi aku pun cepat-cepat sarung baju, membawa D90 dan berlari keluar untuk bertanya sendiri jiran aku tu. Konon-konon nak jadi paparazi. Masa tu bau darah menusuk. Tiba-tiba aku teringatkan Jacob dan Flora. Takut sangat kalau jadi apa-apa.

Tak tau apa tujuan air tu. Mungkin nak suburkan tanah.

Jiran aku masih tak dapat terima hakikat kerana melepaskan anak anjing itu dari talinya.

Crashed kat kepala. Memang mati on the spot.

Moga tenang dibawah sana. RIP.

Budak baju hijau tu tengah berdoa. 1Malaysia.


RIP puppy.


Syimalicious: Lega tak ada bunyi salakan pada pagi Ahad yang mengganggu tidur ku...Cerita dari saksi utama di sini.

Setakat ini dahulu,

 

7 ulasan:

  1. hahahaha...picture last mmg style. doa satu malaysia. dari kasihan terus gelak gila babi *dah la tgh malam

    BalasPadam
  2. hui ko ni.. aku beria baca dlm fb.. mcm suspen gila.. hahaha!

    BalasPadam
  3. tak pe..binatang pun makhluk Allah jugak..sbb tu bdak baju ijau tu berdoa.. :)

    BalasPadam
  4. hi..

    aku ada jiran yg bela anjing gak. die pon tambat anjng dia yg hari2 bising tu.

    suka tgk pic2 ko..angle yg menarik

    BalasPadam
  5. gelagat bebudak baca doa tu biasa la bukan paham apa pun huhu.
    Anak anjing ke ni besar semacam je.

    Aku harap jiran ko tu akan pi cari penganti si Rip tu yang lagi besar dan lagi kuat menyalak :-)

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...