Instagram Shots

Khamis, 22 Julai 2010

Tragis: Aslina sebagai saksi utama

Berkurun tak update kan?

Kali ni update gila-gila laju disebabkan insiden ini. Insiden kematian. Kematian yang menyebabkan seluruh anak beranak menangis atas pemergiannya.
Menyedihkan bagi orang itu, tapi menggembirakan bagi aku. Dan Aslina. Muahahahaha!!

Jahatkan bunyi??

Jiran sebelah rumah aku ni baru beberapa bulan bela anak anjing. Ye, anak anjing. Anak anjing yang mati sebenarnya. Cara dia mati sangat tragis.

Sebelum ni anak anjing tu ditambat dengan rantai yang mencekak dilehernya. Petang tadi jiran aku ada kesedaran sivik dan bagi dia bebas bergerak. Tak sampai setengah jam, sebuah Avanza kelabu di kejiranan ini melanggar anak anjing tersebut di kepala dengan kelajuan 40km/hr. <-- mengikut keterangan saksi kejadian.

Aslina yang pada ketika itu sedang mencedok tahi di dalam litter box sangat terkejut dan tergamam dengan kejadian tersebut. Dia masuk ke rumah secara perlahan-lahan dan memberitahu kejadian itu kepada aku...

Fuh! susah betul nak mengarang dalam bahasa suratkhabar.

Jadi aku pun cepat-cepat sarung baju, membawa D90 dan berlari keluar untuk bertanya sendiri jiran aku tu. Konon-konon nak jadi paparazi. Masa tu bau darah menusuk. Tiba-tiba aku teringatkan Jacob dan Flora. Takut sangat kalau jadi apa-apa.

Tak tau apa tujuan air tu. Mungkin nak suburkan tanah.

Jiran aku masih tak dapat terima hakikat kerana melepaskan anak anjing itu dari talinya.

Crashed kat kepala. Memang mati on the spot.

Moga tenang dibawah sana. RIP.

Budak baju hijau tu tengah berdoa. 1Malaysia.


RIP puppy.


Syimalicious: Lega tak ada bunyi salakan pada pagi Ahad yang mengganggu tidur ku...Cerita dari saksi utama di sini.

Setakat ini dahulu,