Cari Blog Ini

Rabu, 28 Julai 2010

Yang ni nak digelar BABI ke, BANGSAT ke, apa ye??

Melangkah masuk ke alam perkahwinan bukan sesuatu yang mudah. Kalau singkat fikiran seseorang itu, mungkin difikir bernikah itu adalah untuk menghalalkan seks dan mendapat kesedapan yang tidak dimurkai Allah.

Ada satu makhluk Allah ni, yang tak tahu bersyukur dan berterima kasih pada keluarganya selepas dia mendirikan rumahtangga. Makhluk itu lelaki. Maknanya sebagai lelaki dia akan memikul satu tanggungjawab yang besar pada isteri dan keluarga ke dua-dua belah pihak. Tapi top priority pada famili sendirilah kan?

Kehidupan harian.
Selama hidupnya, walaupun telah menjawat jawatan sebagai Pegawai IT di sebuah hospital swasta, sangat minima bantuannya dihulurkan pada famili dia. Kenapa?? "Otak cacat kot", si adiknya suspek. Kenderaan ke tempat kerja disediakan oleh famili. Bilik disediakan dalam rumah famili tu siap renovate buat built in kabinet, tak kan bengap sangat sampai bil utiliti dan barang rumah tak boleh dibayar? Tanda kita berterima kasih kerana duduk di rumah tersebut. Tak kan duduk free. Dari zaman kaki sebesar 2 jari mak kita sampai zaman telur dah berbulu takkan orang tua lagi nak support??

Pernah sekali pada zaman taksub dia, tiba-tiba mengikat serban di kepala mengikut kumpulan tabligh. Lepas tu bercerita, dunia nak kiamat masa nak masuk Y2K. Tahun 2000. Tak ke itu petanda gila? Macam ajaran sesat pun ada. Dah tu petang-petang mengasah parang. Sahih gila.



http://nursyurga.blogspot.com/2008/07/persediaan-memasuki-alam-perkahwinan.html?zx=d9c112ee40773555
SAtu par














Setakat ini dahulu,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...