Cari Blog Ini

Khamis, 13 Januari 2011

Aku ke atau kau yang bodoh?

Dah lama aku tak menulis. Aku sibuk. Amat sibuk.

Tapi hari ini aku menulis sebab sakit hati, sebab terkilan. Aku tak nak menulis panjang, sebab bila meleret sakit hati ini akan berterusan. Aku akan terbawa-bawa kemarahan ini dalam penulisan. Biar esok jadi saksi samada aku atau dia yang salah. Tapi bukan itu yang aku harapkan. Sampai bila hidup nak menunding jari? Tak mahu mengakui kesilapan sendiri tapi sebaliknya lebih suka menyalahkan orang lain. Sampai bila?

Bukankah itu penganiayaan dan menunjukkan kebodohan sendiri? Sudah-sudahlah menunjukkan orang lain tak betul depan bos, depan kawan-kawan. Semua orang ada limitation. Tak kan semua nak tunduk pada dia? Sampai bila?

Aku dah tolong, sehabis baik. Seikhlas mungkin. Nama nak kenakan orang tak terlintas langsung dalam hati.
Tak mengapalah, biar orang lain nampak aku gagal, biarlah orang lain nampak aku yang salah, biarlah orang lain nampak aku buruk. Puaskan hati kau. Tapi aku tau kerja aku.


Setakat ini dahulu,

 

2 ulasan:

  1. sapekah org itu..?? meyh aku tolong sekeh..?? tak reti bersyukur btol lah manusia itu.. org dah tolong... lagik die byk munyik.. adoiiii...

    BalasPadam
  2. kat sini pun ade seketul manusia spesis tuh! sungguh m'jengkelkan! hari2 leez b'doa dlm hati, 'owh.. cepatlah ko b'sara.. hu3..'

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...