Instagram Shots

Rabu, 27 Julai 2011

Cemburu itu tidak sihat katanya

"Jealousy is a disease,♥ is a healthy condition.The immature mind often mistakes one 4 the other or assumes dat the greater the ♥,the greater the jealousy."

A friend forwarded this lovely quote to me.

Thank to who wrote this. Samada khas untuk aku atau orang lain, tak kisah dah...

Jangan disebabkan susulan tindakan aku meng-deactivate-kan fesbuk dikatakan penyakit kecemburuan. That is so not TRUE. Or maybe it's true... just a part of it! Hahaha :) Dah kata IMMATURE mind kan?

Terpulang cara interpretasi masing-masing. Aku bagaikan menegak benang yang basah saja . Pusing la cerita macamanapun tetap, dikatakan aku yang salah sangka, yang cetek akal, yang terlebih-lebih akan isu ini. Fine! Korang yang bijak pandai teruskan buat kajian.

Cemburu bukan menjurus kepada perhubungan cinta semata. Boleh jadi pada persahabatan, adik beradik, perhubungan sesama rakan sekerja, bos.

Siapa yang nak dengar rasa hati aku kalau yang rapat dengan aku pun mostly nak counter aku balik? Yang memberi nasihat seolah-olah aku baru pandai berfikir, yang mengeluarkan kata-kata macam aku ni baru nak bertamadun. I just want people to listen, to support. Not to condemn.

Kenapa? Kenapa aku ambil keputusan ini? Sebenarnya...
  • Aku tak suka kawan-kawan aku yang kau kenali melalui aku menjadi kawan-kawan "baik" kau.
  • Aku tak suka kau rapat, ber-huha-huha dengan kawan-kawan aku tanpa aku.
  • Aku sangat tak suka kau keluar dengan kawan-kawan aku walaupun sekadar minum atau lunch bersama tanpa pengetahuan aku.
  • Aku tak suka bila kawan-kawan aku itu datang bercerita pada aku yang kau dan dia pernah lepak bersama lebih dari sekali.
Tapi itu hak kau dan attitude aku itu cemburu namanya. Yer, aku mengaku. Tapi bukan cemburu buta bangang yang dikatakan jatuh cinta, sayang dan menjadi seorang pencemburu (seperti yang telah di-highligt-kan). Kalau itu yang korang nampak, rasanya korang yang exaggerate things.

Pernah sekali aku di-approached oleh kawan kau untuk menjadi kawan aku, then suddenly dia terpaksa putuskan persahabatan kami dek kerana kau merajuk kerana dia berkawan dengan aku. Aku tak mati pun. Kalau nak diikutkan IMMATURE mind aku tu, dah tentu aku soal kau bertubi-tubi, TAPI??

Hormatilah keputusan aku walaupun ia nampak seperti kebudak-budakkan. Itu saja cara aku untuk mengelakkan rasa yang tak seronok timbul dalam hati.

Aku kena sedar diri, aku tak happening, tak hot, tak cerdik, tak reti nak mixed around dengan golongan-golongan bangsawan macam kau. Jadi tak perlu la kot, kawan aku yang seorang tu mempertahankan kau seolah-olah aku yang bodoh, jahat tak berotak membuang kau. Infact, aku bukan buang kau berdua, aku buang semua sekali.

When someone stops givin u their attention its for one of two reasons.
  1. They don't want ur attention anymore
  2. Someone else has theirs!!
Setakat ini dahulu,
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...