Cari Blog Ini

Isnin, 19 Mac 2012

Kuiz Online: Perkara yang agak bodoh untuk seorang perempuan yang banyak tanda tanya

Berapa ramai antara kita yang suka jawab kuiz-kuiz online ni?

Kuiz bagaimana cara duduk anda, kuiz cara tidur anda, kuiz perhubungan dengan seseorang, kuiz sedalam mana cinta kamu, kuiz personaliti, kuiz kenal diri anda melalui muzik dan bla...bla...bla..

Dari hal-hal tentang inner side of you, cinta, hubungan sesama manusia sehinggalah hal-hal pemikiran yang melampau. Banyak kuiz-kuiz tercipta dari seorang manusia yang berada dalam kalangan kita yang dicipta untuk orang-orang curios ataupun saja-saja nak main kuiz ni. Betul tak? Ada yang percaya, boleh diterima pakai. Ada yang totally crap. Ye lah, sebab manusia yang generate soalan dan manusia juga yang bagi jawapan. Kesahihannya kurang memberangsangkan sebab tiada persijilan.

Pendek kata kuiz-kuiz seperti ini wujud untuk some people yang nak digging "what-in-your-mind-now". Tapi pepatah mengatakan "curiousity kills the cat". Terlalu bergantung pada jawapan dan hujahan dari kuiz tertentu somehow boleh buat kita terpesong dari jalan kehidupan yang sebenar.


Yang terbaru aku bagi contoh, aku menjawab soalan-soalan kuiz tentang fobia terhadap perkahwinan- bagaimana untuk menentukan kita salah seorang berpenyakit takut pada perkahwinan. Jawab sepuluh soalan dan jawapan dia,

Gamophobia is very seriously impacting your quality of life. 

Owh tidak!! Rupanya makcik seorang yang takut untuk berkomitmen. Yelah, makcikkan seorang yang terkenal sebagai perempuan yang suka bertukar-tukar pasangan. Makcik takut kawin. :(

Dan ini satu lagi kuiz yang aku buat untuk menguji sejauh mana kekuatan perasaan aku pada pakcik. Kadang-kadang konfius dengan tafsiran dan definasi tentang Love, Lust dan Infatuation. Maka jawapan dia,





Certificate: Test results
Love, Lust, or Infatuation

Sounds like someone is in love! And for a good reason too! you sound like you both know each other very well... Trust and General Knowledge about each other is really important for a working relationship! Remember these key points and you are on your way to a happy life!
 
Take this quiz: Love, Lust, or Infatuation


Siap ada certificate kau.... Hahaha. I am head over heel, pakcik. Makcik jatuh cinta again? What? Mudahnya. Itukan kuiz? Tak semua betul. But I'm smiling. Tapi jadahnya aku syok kat seseorang tapi tak mahu kahwin. Berat ni!

Maka janganlah nak percaya sangat. Sebab entah siapa-siapa yang create kuiz ini. (Tapi macam nak percaya juga.... hehehehe) 


Ada ke uolls yang suka main jawab kuiz ni??


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...