Cari Blog Ini

Rabu, 14 Mac 2012

Makan tengahari di India pula!!

Macam kaya sangat kan aku nak fly pergi makan sampai ke India. Hari itu ChiangMai. Verangan betul makcik ni.

Baru-baru ni pakcik kesayangan saya telah membawa saya ke suatu tempat makan yang superb! Tekak aku terima apa saja setakat ni. Semua nak rasa. Semua nak makan.

sumber gambar
Kami teramat kebuluran dan agak lewat untuk makan tengahari. And we had our lunch at d'Tandoor SS15, Subang Jaya. This restaurant betul-betul opposite dengan SJMC. Dulu aku pandang sepi je restoran macam ni, sebabnya tak ada geng nak pergi men-try makan, another sebab takut mahal yang tak berbaloi dengan rasa. Haha.

Pakcik kata restoran ini served roti nan yang terbaik sekali. Masakan Moghul. Malangnya hari itu aku tak rasa nak makan roti nan. So I asked for nasi. Makcik kan first time masuk restoran ini haruslah jadi terkial-kial nak tengok menu, nak order makan. So I let pakcik choose the best for us to nyum-nyum. Tapi sekarang baru terbayang-bayang macamana kesedapan Roti nan dia dengan ayam tandoori.

I love the painting. Rasa nak curi gantung kat rumah
Sementara menunggu makanan, kerja ambil gambar je. Hehe

THE INTERIOR





THE FOODS 

Nasi Beriani
Mutton Madrasi
Mix Vege Karai
Punya lapar sampai lupa nak snap gambar Chicken Masala. Walaupun cuma tiga lauk ini saja tapi perut sangkak beb! All the spices melekat ditekak. Betul-betul kaw lah. Tak rugilah mencuba. Aku suka kambing madrasi dia. A bit smelly but still tempting. Tak tahulah kalau ini semua sebab faktor kelaparan melampau. Aku tak berapa usik ayam itu bukan sebab tak sedap tapi ini semua pasal kambing dia yang sedap itu mengatasi segalanya. Plus sayur campur itu pun marveles. 

Gambar lepas makan wajib ambil. Hish.. tak senonoh makan macamni

RM80.50 - pakcik yang bayar. Tiheeee....
Muka bahagia perut berisi

Our trademark ♥ WAJIB!





Sebelum saya mengakhiri projek makan-makan pada kali ini, saya nak share sebuah lagu feeling-feeling Hindustan gitu, maklumlah baru lepas makan makanan berempah. I'm hot! LOL!





Mekap Kajol memberahikan. :)



until then.... bye!

1 ulasan:

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...