Cari Blog Ini

Rabu, 23 Mei 2012

Bila terlalu berharap

Kadang bila kita rasa kita tak perlu berharap, kita rasa kita dah cukup kuat untuk berdepan dengan segala kemungkinan walhal sebenarnya kita cuma berpura-pura berselindung disebalik mata-mata yang memerhati... kita tak mahu berharap tapi hakikatnya di satu sudut nun jauh di dalam hati, kita benar-benar berharap dalam diam. Dan setiap kali perasaan mengharap itu bertandang, setiap kali itu juga di akhiri dengan tangis kekecewaan.

Complicated.

"Ya Allah.... Diri ini benar-benar letih dengan semua ini ..... Letih sangat. Letih yang tak mampu nak digambarkan dengan kata-kata.... Ya Allah Kuatkan lah diriku ini. Ikhlaskan hati aku untuk menerima ketentuan Mu"

Takdir setiap orang telah tertulis
Setiap ujian yang diberikan ada hikmahnya
DIA uji hambaNya sebab Dia sayang kita
Sebab dia rindu mendengar rintihan kita...

 "TUHAN TAK BERIKAN APA YANG KITA MAHU
SEBAB DIA BERIKAN APA YANG KITA PERLU"


1 ulasan:

  1. sedih plak aku baca. sesungguhnya aku memahami perasaan ko. huhuhuhuh

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...