Cari Blog Ini

Selasa, 1 Mei 2012

Sesi pembelajaran untuk si kecil


Si kecil tiga ekor ni dah pandai berak aku rasa. Ini berikutan pertemuan beberapa evidence tahi-tahi halus di sekitar dapur.

Jadi keje aku pula nak mengemop. Dah lah aku memang malas tahap jebon.

Okey, masa Flora zaman kecil-kecil dulu sangkar yang aku beli kecil sangat. Jadi bekas (litter box) tu pun kecil, memang kena buat kerja lebih menyapu pasir-pasir bertaburan lepas Flora dan Jacob buat "bisnes".

Dulu aku angkat Flora dan Jacob dalam pasir-pasir tu bagi mereka biasa dengan keadaan tu. Tapi instead nak train mereka, aku tengok mereka makan pasir-pasir tu.

Serupa dengan anak-anak Flora sekarang. Baik Mayo, Anon, dan Atik macam suka menikmati pasir tu. Iyucksss!

Cuma aku sekarang tengah keliru nak mencari pasir refill mereka, ada yang suruh rembat pasir org bancuh simen di tapak projek perumahan, ada yang suruh kurung dalam toilet, but for the time being aku beli pasir kucing di Tesco. Ye, memang mahal.


Yang jenama Catsan tu ada bau lemon. Bila kucing kencing di pasir ni, dia akan bergumpal dan senang untuk buang.


Yang jenama Tidy Cat Purina ni pada aku memang mahal la pun. Pasir-pasir dia kasar dan tidak akan clumping. Senang sangat nak tapis pasir tu nanti untuk kes tahi keras lah. Cuma aku tak rasa pasir ni absorb air kencing.

Untuk mix and match aku campurkan kedua-dua nya sekali. Tapi hasilnya aku berpendapat, sila pakai satu jenis dalam satu masa.

Itu saja nak cerita. Bye!!


Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...