Cari Blog Ini

Isnin, 28 April 2014

Pengalaman membeli dengan LAZADA dan MOREDEAL

Hi korang.
Berapa ramai yang tak tahu dengan online shopping. Kemon lah, kalau tak pernah beli online tu mesti outdated sesangat. Haha suka hati aku je nak kondem orang.

Sebelum ni aku biasa dengan Groupon je. Mula-mula barang yang aku purchased dulu ialah kamera compact. RM299. Serious masa itu aku gamble. Kalau kena tipu, memang telan air liur je lah. Dalam masa 3 hari lepas aku klik "buy", kamera tu terus sampai ke workstation tempat kerja aku. Semenjak itu aku aktif dengan membeli dan membeli voucher Groupon. Patut Groupon buat anugerah pembeli tegar untuk orang macam aku.

*****

Last 3 weeks, aku saja try Lazada. Benda aku beli robot vacuum paling cikai, lebih kurang RM300. Yang itu aku terus pos ke JB, umah parent. Lusanya terus sampai. Dahsyat. Terus aku mempercayai Lazada.

Tapi...

2 minggu lepas aku beli jam basahan tujoh puloh hengget. Patutnya 2-3 working days dah sampai la barangnya. Tapi seminggu sudah berlalu, aku pun macam dah panas hati la, jam tujoh puloh hengget tak sampai-sampai lagi. Lalu aku pun mendail no customer service support Lazada. Nasib baik suara En. Mior customer service tu jawab baik-baik saja. Dan memohon maaf kerana kelewatan untuk delivery tu.

Permasalahan sekarang kenapa Lazada tak inform kat email yang dorang ada masalah dekat warehouse tu? Email je la say sorry sebab tak dapat delivery on time. Nak buat surprise pun tak menjadi disebabkan tragedi begini.

Itu cerita Lazada. Sekarang nak cerita pasal MOREDEAL.

Dekat website Moredeal banyak offer yang tempting. Sampai barang untuk binatang peliharaan pun dijual. Ceritanya aku cardigan je. RM28 je pun. Aku beli sekali dalam hari yang sama masa aku purchase jam kat Lazada. Yang ini lagi berbulu, setiap kali call customer support asyik tak berjawab memanjang. Aku tak tahu status cardigan itu macamana.

Hari ni Isnin yang blues. Jiwa kacau sikit dengan hal-hal di sekeliling. Jadi bila shopping penghibur hati pun macam ni gaya, aku boleh bertukar menjadi raksasa gorgon. Aku meluat dengan Moredeal.

Update:
Aku dah dapat bercakap dengan customer service representative Moredeal. Aku tak baca tnc dorang betul-betul.
  • Customer will expect to receive the goods within 30 working days after deal ends unless there is a problem where we will notify via email.
  • Should stock run out, restocking will take up to 21 working days.
Cis! Akhir bulan 5 baru receive barang tu.

1 ulasan:

  1. lambat gile moredeal... aku dulu gamble beli bag longchamps kat groupun, ada pulak sekumpulan blogger yang peghak umumkan barang aku tu tak ori... mampus la aku jual.hehehe tp ori sebenarnya

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...