Cari Blog Ini

Selasa, 3 Jun 2014

Grill kau kualiti sangat!

Mental betul aku dgn ayah tuan umah aku ni. Kira menyesal juga la bila ingat balik dia offer rumah anak dia untuk di sewa. Ingatkan genuinely la nak membantu pasangan yang baru nak mula kehidupan macam kami ni.

Ceritanya sewa rumah aku sekarang ni akan disertakan sekali dengan grill. Seronok aku dengar. Masa tu rasa terjamin keselamatan aku since jiran kiri kanan ialah kap lam ya nga. Lagipun ada dengar cerita kes kena pecah rumah time tengahari. Aku pun cari la tukang buat grill. Tanya jiran-jiran, mereka bagi contact tukang besi India. Semua kata kerja dia kemas. Aku bawa dia ukur semua area yang nak dipasang grill. Siap dengan bunga kerawang dan beberapa zink separuh add on dia quote kami harga RM1700 dan akan siap dalam masa sebulan.

Kami jumpa dengan orang tua (ayah tuan rumah, Kahar Pembelit) ni kononnya nak diskas bagi mudah cara. Tapi dia buruk-burukkan orang ni kata pakai besi tak kualiti, besi recycle. Dia insist nak geng dia yang buat. Malas nak cakap apa bagi je lah geng dia nak buat.

Janji orang tua ni bulan 3 siap, sebab aku nak tinggalkan rumah untuk tempoh yang lama dalam bulan tu. HARAM... sampai ke sudah tak siap.

Semalam, anak dia Nurul Hafizza Kaharuddin yang seriously kekurangan ajaran moral minta duit sewa umah. Sekarang dah beradab sikit kot. Hew..hew.. Aku lepaskan semua hal rumah pada Isdin sebab aku takut tak dapat kawal kenerakaan aku nanti.

So lepas sebulan ke sebulan mendesak pasal grill tu dalam jam 5 petang tadi baru mereka datang nak pasang grill. Itupun selepas janji dia nak pasang bulan 3 hari itu.

4 BULAN BARU SIAP GRILL??

Mesti cantik, besi mampat dan design tak mudah pecah masuk.



Design yang paling cantik di abad ini.

Aku tak tengok dia pasang grill belakang rumah ni. Malas nak ambil port. Sekarang nak masuk bilik pasang grill tingkap.




Acu-acu ke tingkap, tak muat pula. Kata dia simen terlebih plaster. Alasan bangsat tau tak? Nampak sangat kerja kau cemerlang. Orang tua tu dua kali ambil ukuran grill siap seluruh ruang rumah. Lepas tu tengah bulan 4 mereka datang lagi ambil ukuran. Masuk bilik kami panjat katil dengan kaki kotor. Sial sangat. 3kali ukur tak kan ukuran masih tak accurate??

Aku tak tau la esok mereka nak datang jam berapa. Melayu kan? Kacau program dating je. Memang la rumah sewa tak patut aku nak mengomel itu ini. Kamon lah, aku pikir keselamatan aku bila Isdin kerja malam. Aku nak grill yang selamat bukan setakat melepaskan batuk di tepi tangga.

Laki aku kata palang besi-besi ni pakai jack kereta pun boleh access dah. How safe is that?!



Dah siap drill dinding rumah tak ada hati nak sapu habuk pun. Memang tak profesional macam kaum lain buat kerja lah. Memang aku nak ludah sangat kerja cincai macam ni. Sian Isdin jadi tukang sapu mereka.

KUALITI MBAH KAU LAH!!!

posted from Bloggeroid


Posted via Blogaway

3 ulasan:

  1. amboi marah betul tu tapi selama kau tinggalkan rumah 3-4 bln tu kau kena bayar sewa ke?
    cari rumah lain la cam gini tuan rumah...

    BalasPadam
  2. pokcik kahar nak untung lebih lettew..! t'paksa mencik sifat beliau jugaklah! isk3..

    BalasPadam
  3. @syima syaz

    aku tak kisah kalau sewa umah berbaloi dgn keadaan umah sediada. ni rumah macam terbengkalai, letak sewa tak relevan. itu yang aku pertikaikan. aku baru nak masuk 6 bulan tinggal sini. memang tengah consider nak cari umah sewa lain. penat dealing dgn orang tak mau guna otak

    BalasPadam

Do you want to comment or critic? Sure i don't mind. Thanx anyway...

Salam Kenal

Ramai yang baru menjadi rakan saya di muka buku sejak akhir-akhir ini. Jadi izinkan saya untuk perkenalkan diri. Hai, saya Syima atau senang...