Instagram Shots

Ahad, 19 Oktober 2014

Geng PUKI

Hari Ahad biasa mesti ramai yang bangun lewat, tak mandi sampai tengah hari, bangun tengok tv pun tak gosok gigi. (wah macam pantun 2 kerat pula.) Kalau aku macam tu lah, melengkar atas katil, malas serba serbi, paksa sambung tidur sampai pukul 12 tengahari.

Tapi rutin aku tiap weekend kena kerja. Tak pelah cari duit lebih. Kan?
So dalam team bertugas tadi aku seorang saja perempuan.

Dorang tengah bersembang macam-macam topik. Yang sorang ni berbunyi, "Aku kena pergi hari keluarga hari ni, orang taman yang buat. Geng-geng P.U.K.I.(dia sebut dengan cara mengeja) taman tu aktif."

Aku yang dengar ni macam... WHAT? Mencarut ni!

Lepas tu dia jawab, "betullah geng P.U.K.I...."

"PERSATUAN UNTUK KAUM IBU"

Aku rasa nak luku je kepala, sah-sah itu persatuan yang tak berdaftar dengan ROS. Itu mesti geng-geng yang suka buat mesyuarat tingkap, tak pun yang jenis buat perhimpunan 1 jam sebelum maghrib di bawah perdu pokok mangga.

Haha. Geng PUKI sangat. Pagi-pagi ajak mencarut.


#ArianiHijabRun2016

Achievement baru?!! Eh tak juga. Acara larian tanpa suami. Gigih nak dapat shawl percuma masa register aritu, tapi bila tengok bib dah nom...